شرحی از وضعیت افزایش سرمایه «دپارس، ودی و شدوص»

شرحی از وضعیت افزایش سرمایه «دپارس، ودی و شدوص»

شرکت های پارس دارو، بیمه دی و دوده صنعتی پارس در گزارشی وضعیت افزایش سرمایه خود را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت پارس دارو اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه را منتشر کرد.

«دپارس» اعلام کرد که سرمایه شرکت را از مبلغ 525میلیارد ریال به مبلغ 950میلیارد ریال از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی افزایش می دهد. این اقدام به منظور تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، کاهش هزینه های مالی و افزایش سود آوری، بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه و تغییر در ترکیب نوع محصولات تولیدی عملیاتی می شود.

گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

در گزارش دیگری حسابرس و بازرس قانونی شرکت بیمه دی اظهارنظر خود را نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه منتشر شده است.

«ودی» قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 2هزار و 500میلیارد ریال به مبلغ 8هزار و 350میلیارد ریال افزایش دهد. این اقدام از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین می شود و به منظور تامین مالی، اصلاح ساختار سرمایه و حفظ نسبت توانگری مالی سطح یک است.

از سوی دیگر هیات مدیره شرکت دوده صنعتی پارس قصد دارد به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهاد افزایش سرمایه بدهد.

«شدوص» سرمایه خود را از مبلغ 474میلیارد و 522میلیون ریال به مبلغ 950میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد که این اقدام به منظور  تامین مالی بخشی از هزینه های پروژه نوسازی راکتورهای خط هارد که در تاریخ 25بهمن 1399به تصویب هیات مدیره رسیده، است.  

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد