مجبور به اعمال خاموشی‌ شدیم

مجبور به اعمال خاموشی‌ شدیم

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امروز تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار خارج شد و تولید کاهش یافت، بنابراین مجبور به اعمال خاموشی در برخی مناطق شدیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد حسین متولی‌زاده افزود: با وجود اینکه امروز پنجشنبه و یک روز نیمه‌تعطیل بود، اما گرمای هوا باعث افزایش مصرف شد و همین مساله موجب خاموشی‌ها در برخی نقاط کشور شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در روز‌های کرونایی تاکید کرد و افزود: مردم با کار‌های ساده می‌توانند در این روز‌های سخت به کمک ما و خودشان بیایند.

متولی‌زاده درباره زمان بازگشت نیروگاه‌های از مدار خارج شده به چرخه تولید گفت: این نیروگاه‌ها برق آبی هستند و زمان بازگشت آن‌ها به مدار تولید تابع میزان آب ذخیره شده است و پیش بینی می‌شود این روند طولانی باشد، اما تمهیداتی اندیشیده شده که این زمان به حداقل برسد.

براساس اعلام توانیر، نیروگاه شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندعباس و نیروگاه جهرم از مدار خارج شده‌اند و تلاش می‌شود تا آخر امشب در مدار قرار گیرند (خبرگزاری صداوسیما).

علت قطعی برق و آب مازندران چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اما همزمان با خاموشی‌های گسترده این هفته در کشور، استان مازندران روزهای عجیبی را پست سر گذاشته و برق این استان چندین نوبت قطع شده است. این همه مشکلات این استان نیست؛ شهرستان آمل هم دو، سه روزی است آب شرب ندارد و با این وجود قرار است آب این استان به پایتخت منتقل شود.

کشور در هفته اخیر، مشکلات زیادی در تامین برق و آب برخی از مشترکان داشت اما این مشکلات در استان مازندران اوج گرفته است و بنا بر اخبار واصله آمل دو سه روزی است که در تامین آب مشکل دارد.

مناطقی از قايم‌شهر نیز روز گذشته شش ساعت در خاموشی مانده و البته این همه مشکلات استان نیست. شرکت آب منطقه‌ای تهران قصد دارد آب پایتخت را از این استان تامین کند و دو روز پیش هم مجوز اجرای این طرح را دریافت کرده است.

مطالعه متن کامل گزارش قطعی برق و آب مازندران پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد