پایان سبز بورس در هفته سوم آذر/ ارزش معاملات همچنان پایین است

پایان سبز بورس در هفته سوم آذر/ ارزش معاملات همچنان پایین است

بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد 11 هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود 3 میلیارد تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد 11 هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود 3 میلیارد تومان بود. شاخص کل بورس امروز با 0٫85 درصد رشد در کانال یک میلیون و 349 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز 0٫68 درصد رشد داشت.

امروز نمادهای خساپا و خودرو پس از یک ماه تعلیق و همزمان با افزایش قیمت بین 10 تا 20 درصدی بازگشایی شدند. نمادهای فملی، فولاد، خودرو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند. با اینکه خودرو در ساعات پایانی بازار بازگشایی شد اما به همراه دو نماد فملی و شستا جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار سرمایه امروز بود.

خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام امروز شدند. پالایش، خودرو و کمند بیشترین ارزش معامله و خودرو، خبهمن و خگستر بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل فرابورس نیز با 73 واحد رشد وارد کانال 19 هزار و 176 واحد شد و نمادهای زاگرس، شگویا و سمگا بیشترین تاثیر را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

برزو حق‌شناس کارشناس بازار سهام، گفت: افزایش نرخ‌هایی که امروز برای خودرویی‌ها صورت گرفته زیاد راضی‌کننده نیست. این افزایش نرخ‌ها بر اساس قانون هر 6 ماه یکبار انجام می‌شود و بحث آزادسازی قیمت خودرو علی‌رغم اینکه در شعارها بود هنوز اعمال نشده است. این افزایش قیمت‌ها برای جبران ضرر خودروسازان کافی نیست.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد