خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | وضعیت حقوق معلمان بعد از اجرا شدن رتبه بندی

خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان | وضعیت حقوق معلمان بعد از اجرا شدن رتبه بندی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت 45 درصد حقوق و مزایای معلمان افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم. ريیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پایان زمان قانونی دولت برای ابلاغ آيین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از شهریور 1400 اجرایی می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت 45 درصد حقوق و مزایای معلمان افزایش خواهد یافت.

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت 45 درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: حقوق معلمان رتبه 1 45 درصد، معلمان رتبه 2 55 درصد، معلمان رتبه 3 65 درصد، معلمان رتبه 4 75 درصد و معلمان رتبه 5 90 درصد افزایش پیدا می‌کند. حق شغل حق شاغل و حق فوق العاده سه بخش حقوقی است که برای معلمین در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی فعالیت می‌کنند و در کدام رتبه قرار می‌گیرند حداقل حقوق شان متفاوت است؛ نمی‌توان عددی دقیق را به عنوان حداقل حقوق اعلام کرد. بسته به اینکه در احکام معلمین رقمش به چه نحوه است و در کدام رتبه قرار می‌گیرند؛ حداقل حقوق معلمان متفاوت خواهد بود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان نوظهور با کمتر از 2 سال سابقه و همچنین تمامی معلمان فارغ از حیث سنوات خدمتی شامل رتبه بندی می شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه بندی می‌شوند، گفت: در رتبه بندی فرایند، رقابتی است و همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به‌نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند.

صادق ستاری‌فرد با حضور در شبکه افق به سوالاتی درباره رتبه بندی معلمان پاسخ داد و گفت: رتبه بندی از سال 83 در قانون برنامه چهارم توسعه تکلیف شده بود اما عملیاتی نشد. در سال 90 نیز در سند تحول بنیادین تکلیف شد و اجرا نشد همچنین در برنامه ششم توسعه الزام شد اما در نهایت بعد از 10 سال کش و قوس لایحه‌اش در اسفند 1399 به مجلس تقدیم شد.

وی افزود: آن لایحه ایرادات بسیاری داشت و 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال پیش‌بینی شده بود.

ستاری فرد اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت جدید موضوع رتبه بندی به عنوان مطالبه جدی فرهنگیان که هم رضایتمندی شغلی معلمان و هم ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت را به دنبال دارد، مطرح شد و در نهایت در شکل فعلی‌اش در مجلس به تصویب رسید و از سوی دولت ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی در بودجه سنواتی پیش بینی شده است، در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت عدم شمولیت نومعلمان با زیر دو سال سابقه استخدامی در رتبه بندی گفت: هم در قانون و هم مفاد آیین‌نامه به نحوی پیش‌بینی شده است که همه معلمان فارغ از اینکه سنوات خدمتی‌شان چقدر است، شامل رتبه بندی می‌شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در هفته گذشته در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود که معلمان زیر دوسال خدمت مشمول رتبه بندی نمی‌شوند اما خوشبختانه ما هم مفاد آیین نامه را بررسی کردیم و هم در گفت‌وگویی که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم، تلقی و برداشت این شد که با توجه به صراحت متن قانون، همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه بندی شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه البته در متن قانون محدودیت‌هایی برای شمولیت در رتبه بندی ذکر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مامورشدگان به دیگر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد، گفت: اما خوشبختانه هیچ محدودیتی از حیث سنوات خدمتی مدنظر نیست.

وی همچنین در پاسخ به این موضوع که گفته می‌شود آیین نامه اجرایی به گونه‌ای طراحی شده که معلمان هرچه قدر کار کنند نمی‌توانند به درجه بالا برسند، اظهار کرد: خیر!‍ اینطور نیست. هرچند تمام اساتید دانشگاه هم به درجه استاد تمامی نمی‌رسند و همه نیروهای نظامی  به رتبه سرلشکری نمی‌رسند. در رتبه بندی فرایند، رقابتی است. همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه بندی استفاده کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صرفا معلمانی می‌توانند ارتقای رتبه 4 و 5 را درخواست کنند که به ترتیب 15 و 21 سال سابقه خدمت به بالا داشته باشند. سقف امتیازات 1000 است. برای رتبه 5 کسب 900 امتیاز و برای رتبه 4، کسب 750 امتیاز لازم است و مولفه‌ها و شاخص‌های مختلفی دارد که در آیین نامه ذکر شده است.

ستاری‌فرد در پایان اظهارکرد: از نظر کارشناسی، اشکالاتی به آیین نامه اجرایی مطرح شده که قابل بررسی و تامل است که در هیيت تطبیق مجلس به آن توجه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ريیس جمهور در نظام آموزش و پرورش، اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان است.

یوسف نوری روز جمعه در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان شهرستان دیواندره اظهار داشت: با تصویب آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از سوی هیات دولت، شیوه نامه اجرایی آن در حال تدوین است و با راه اندازی سامانه، رتبه بندی در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رتبه بندی باید به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بیانجامد؛ گفت: اگر با اجرایی شدن رتبه بندی معلمان، کیفیت نظام تعلیم و تربیت رشد کند، ما به نتیجه خواهیم رسید.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه اجرایی شدن رتبه بندی از منویات رهبر معظم انقلاب و همه مسوولان نظام بوده است؛ گفت: تاریخ اجرای رتبه بندی از 31 شهریورماه 1400 خواهد بود.

افزایش 2 برابری بودجه آموزش و پرورش استان ها در سفرهای استانی رییس جمهور

وی با اشاره به اختصاص هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش استان کردستان در این سفر افزود: این اعتبار علاوه بر اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریالی اختصاص داده شده دولت برای نوسازی و تکمیل مدارس به آموزش و پرورش کردستان خواهد بود.

نوری همچنین به اختصاص 250 هزار میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان ها در بیست و هفت سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان ها، اضافه کرد: این بودجه علاوه بر بودجه سالانه  130 هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش استان ها است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، اظهار داشت: دولت بودجه آموزش و پرورش را از 9.6 درصد به 13 درصد از بودجه عمومی دولت افزایش داده است و در طول تاریخ آموزش و پرورش چنین اتفاقی نیفتاده است .

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ویژه طرح مهر آفرین خبر داد و گفت: این نیروها فاقد کد کارمندی و استخدامی هستند، لذا با این آزمون تعیین تکلیف خواهندشد .

عضو کابینه دولت مردمی بیان اینکه دولت به دنبال شفافیت است؛ گفت: فعالیت های تابستانی آموزش و پرورش مخصوصا برای دانش آموزانی که در دوران کرونا نتوانسته بودن آموزش های خود را تکمیل کنند، ادامه دارد .

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش به حرکت بیفتد اقدامات خوبی انجام خواهد شد و به اهداف بیانیه گام دوم خواهیم رسید و اگر این کار انجام نشود دچار بیکاری، طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

میانگین سرانه فضاهای ورزشی کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست به خدمات دولت سیزدهم و اقدامات برجسته وزیرآموزش و پرورش اشاره کرد و پیگیری عملیاتی شدن رتبه بندی معلمان، توجه به مسايل آموزشی، تربیتی و ورزشی از جمله توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در قالب طرح شهید سلیمانی را از جمله این اقدامات برشمرد .

هاشم ناظمی جلال بابیان اینکه میانگین سرانه فضاهای ورزشی استان حدود 20سانتی متر مربع و کمتر از میانگین کشوری است، گفت: با احداث 42فضای ورزشی طرح شهید سلیمانی، شامل هفت باب سالن ورزشی و 35 زمین چمن مصنوعی، تحولی عظیم در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

وی اجرای بیمه تکمیلی و اجرای مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان با شرکت هزار نفر از معلمان در مرحله استان را از دیگر اقدامات شاخص آموزش و پرورش اعلام کرد.

در این نشست چند نفر از معلمان دیواندره به نمایندگی از سایر فرهنگیان به طرح نظرات، پیشنهادت، درخواست ها و سوالات خود در حوزه های مختلف پرداختند و وزیر آموزش و پرورش به پرسش های آنان پاسخ داد .   

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد:سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

استان کردستان با بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : با بررسی تعدادی از کارشناسان اداره قوانین مجلس و برخی صاحب نظران در حوزه آموزش و پرورش ، مغایرت های متعددی بین قانون مجلس و آيین نامه ابلاغی دولت در خصوص رتبه بندی معلمان ، احصا شده است.

در قانون بودجه 1401، نمایندگان مجلس شورای اسلامی 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی یک میلیون معلم در نظر گرفتند و دولت ، هیچ محدودیت و مشکلی در تامین منابع مالی اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد .یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از احصای مغایرت های قانونی آيین نامه اجرایی نظام رتبه بندی معلمان و اخذ دستور ريیس مجلس برای ارجاع این آيین نامه به “هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین” ، خبر داد .

نماینده آباده ، بوانات ، خرمبید و سرچهان افزود: با مصوبه هیيت وزیران، پیش بینی مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان به طور کامل محقق نمی شود، چرا که با اجرای این آيین نامه فقط 700 هزار نفر از فرهنگیان کشور ، از مواهب ، نظام رتبه بندی مصوب مجلس بهره مند می شوند و 300 هزار معلم ، محروم می مانند.

زارع تاکید کرد: دغدغه مجلس اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان برای تمام یک میلیون جامعه فرهنگی کشور بود، اما در مصوبه دولت چنین هدفی محقق نشد.

نماینده مجلس با اشاره به تبصره 2 ، این آيین نامه که دوازدهم تیر ماه از سوی هیات وزیران ابلاغ شده است، گفت؛ تمام افراد جدید الاستخدام و فرهنگیان برای تبدیل وضعیت باید امتیازاتی کسب کنند در حالیکه بسیاری از معلمان ، در حال حاضر مشمول این شرایط نیستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در قانون بودجه 1401، نمایندگان مجلس شورای اسلامی 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی یک میلیون معلم در نظر گرفتند ، تصریح کرد: دولت ، هیچ محدودیت و مشکلی در تامین منابع مالی اجرای نظام رتبه بندی معلمان ندارد .

رحیم زارع توضیح داد : پس از احصاء مغایرت های متعدد آيین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان با قانون مجلس ،در جلسات کارشناسی، موارد مغایرت را به استحضار ريیس مجلس رساندم و آقای قالیباف دستور ارجاع و بررسی این آيین نامه را به هیات طبیق مصوبات دولت با قوانین ، صادر کرد .

بر اساس قانون داخلی مجلس ، چنانچه “هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین” ، مصوبه ای را مغایر قوانین مجلس تشخیص دهد ، مغایرت های احصاء شده جهت اصلاح به دولت ابلاغ می شود و چنانچه دولت ظرف 15 نسبت به استرداد یا اصلاح آيین نامه اقدام نکند ، مجلس شورای اسلامی ، ابطال آيین نامه مذکور را ابلاغ می کند .

سخنگوی دولت از امتیاز ویژه دولت برای فرهنگیانی که شامل رتبه بندی معلمان نمی‌شوند، خبر داد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: برای اجرایی شدن لایحه رتبه‌ بندی معلمان نیازمند تصویب آیین‌نامه بودیم که چون رتبه‌بندی برای اولین بار انجام می‌شد، حساسیت‌هایی داشت که از جمله دولت تاکید داشت دخالت‌هایی از بیرون آموزش و پرورش در آن انجام نشود و این فرایند رتبه‌بندی معلمان در خود آموزش و پرورش و با مدیریت خود این مجموعه انجام شود.

در زمینه ارزیابی‌های تخصصی دولت بر انجام این امر توسط خود مجموعه آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان اصرار دارد. همچنین دولت در نظر گرفت که اگر برخی از جامعه محترم فرهنگیان امکان کسب امتیازهای لازم برای رتبه‌های قانونی را نداشته باشند، به صورت موقت آن مبلغ فوق‌العاده رتبه‌بندی کمترین سطح، برای یک بازه موقت یکساله به آنان تخصیص یابد تا به نوعی یک سال به این عزیزان فرصت داده شود تا با افزایش توان علمی، دانشی و مهارتی یا سوابق عملکردی خود، مجددا در معرض ارزیابی قرار گیرند و امکان کسب این امتیازات قانونی برای آنان هم فراهم شود.

اسماعیل جعفری فعال فرهنگی درباره شرط داشتن کد استخدامی برای رتبه بندی معلمان  و فرهنگیانی که کد مستخدمی‌ ندارند، نوشت: با پیگیری هایی که در دو روز گذشته بعد از انتشار آیین نامه و قید شرط داشتن کد استخدامی در تبصره3 ماده3 این آیین نامه داشتیم، اعلام شد که تقریبا تمام مستخدمین تا سالهای 1388 و 1389 دارای کد استخدامی هستند.

 همچنین مشخص شد که در سالهای اخیر #چندین_بار کارگزینی ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور مدارک و مستندات لازم برای صدور کد استخدامی از جمله احکام، مدارک شناسایی، تعهد محضری و تمام اطلاعات مورد نیاز را در سامانه مربوطه بارگذاری کرده اند و مراحل مختلف را گذرانده است ولی در مرحله آخر سازمان اداری و استخدامی تایید نهایی را انجام نداده است.

مواردی که توسط این سازمان ایراد گرفته شده تا تایید نهایی را انجام ندهد و کد مستخدمی صادر نشود

 صادر نشدن کد مستخدمی معلمان در سالهای اخیر بدلیل عدم همکاری و سختگیری سازمان اداری استخدامی بوده است و اکنون اعمال شرط داشتن کد مستخدمی برای برخورداری از رتبه بندی که ضرورتی هم ندارد بسیار عجیب است.

طرح رتبه بندی معلمان به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارسال شده است و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی درروز‌های پایانی سال 1400 مصوب شد به آموزش وپرورش مهلت دادند تا 23 فروردین آیین نامه اجرایی قانون را تدوین و در اختیار دولت قراردهند.

مسعود بهرامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان امور استخدامی آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین و تحویل دولت داده است.

وی دراین باره گفت: طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده و از امروز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

نوری: بودجه آموزش و پرورش با توجه به رتبه بندی معلمان 3 برابر می شود          

یوسف نوری در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در فرمانداری این شهر افزود: علاوه بر بودجه خود آموزش و پرورش، امسال بیش از هفت هزار و 500 میلیارد تومان(سه برابر سال گذشته) به بودجه امسال افزوده شده است.

وی با اشاره به چالش‌های آموزشی مدارس در دوران کرونا گفت: دانش‌آموزان به مدت 2 سال بصورت برخط(آنلاین) آموزش دیدند و بعد از آن با بازگشایی مدارس، انتقادات زیادی به این موضوع وارد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قرار است برای جبران کمبودهای آموزشی بویژه در پایه‌های اول، دوره‌هایی در تابستان برگزار شود. وی همچنین به طرح همسان سازی حقوق معلمان و در دستور کار قرار گرفتن آن اشاره کرد و گفت: تغذیه دانش‌آموزان نیز از سال آینده با برنامه‌ریزی جدی شروع می‌شود و امسال نیز بصورت آزمایشی این مورد پیگیری و انجام شد.

نوری همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش در مدارس خاطرنشان کرد: 2 هزار و 100 سالن و زمین چمن در مدارس در حال احداث است.

وی با بیان‌اینکه دولت مصمم است در بین مردم حضور فعال داشته باشد و شفاف‌سازی کند، گفت: نهاد آموزش و پرورش نیازمند همکاری و تعامل با همه اقشار مردم است و به تنهایی نمی‌تواند درصدد جبران مشکلات برآید.

وزیر آموزش و پرورش، مهمترین چالش دولت را بدهی‌های برجا مانده از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بعد از جبران این دیون، بدنبال غنیمت شمردن فرصت‌ها هستیم.

جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار شاهین شهر، میمه و برخوار، امام جمعه، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن درخواست‌ها و گلایه‌های نمایندگان اقشار مختلف مردم، به قرايت پیام رییس جمهور مبنی بر اینکه "به جای نگاه به گذشته و اقداماتی که انجام نشده است، باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و بدانیم که چقدر می‌توانیم در وضعیت کنونی موثر باشیم" پرداخت.

وی افزود: چالش اول دولت سیزدهم بدهی‌های برجا مانده از گذشته بود؛ کمااینکه حدود 40 هزار میلیارد تومان از تنخواه گردان هزینه شده و سررسید اقساط به 10 هزار میلیارد تومان رسیده بود اما دولت با استفاده از راهکارهای مختلف مثل صرفه‌جویی، ارتباطات بیرونی، فروش نفت و … این بدهی‌ها را پرداخت کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چالش دوم دولت همه‌گیری کرونا بود که پس از مدتی واکسن تامین شد و همه‌گیری این ویروس در حال حاضر به حداقل رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز همراه با رییس جمهور و سایر اعضای هیات دولت و برخی معاونان ریاست جمهوری به استان اصفهان سفر کرد.

 نوری در سفر به شاهین شهر با حضور در جمع خانواده‌های شهدا با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد و در افتتاح چند طرح از جمله 2 مدرسه خیرساز حضور یافت.

شاهین شهردر فاصله 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نماینده گناباد در مجلس گفت: شاهد آيین نامه ناقص و خلاف قانون رتبه بندی معلمان هستیم لذا هرچه سریع تر این آيین نامه را مطابق قانون اصلاح کنید و همچنین قانون مجلس درباره حقوق بازنشستگان نیز باید اصلاح شود.

نماینده گناباد در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به ريیس جمهور، بیان کرد: دامداران و مرغداران به فلاکت افتاده اند اما شرکای تجاری وزیر مشغول کاسبی هستند و تولیدکنندگان به حال خود رها شده اند، همچنین بخش بسیاری از تورم و مشکلاتی که مردم را دچار گرفتاری کرده است ناشی از ناکارآمدی برخی اعضای دولت می باشد بنابراین انتظار می‌رود برای التیام آلام جامعه اصلاحات لازم انجام شود.

در ادامه علی علیزاده نماینده مراغه در مجلس نیز در تذکر شفاهی خطاب به ريیس جمهور، عنوان کرد: وعده داده بودید لایحه نظام هماهنگ پرداخت را به مجلس ارايه می کنید یکی از مشکلات موضوع فاصله بین حقوق و مزایای سازمان های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر کارکنان سازمان ثبت و احوال، وزارتخانه های کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، صمت و شهرداری شهرستان ها از فاصله حقوق خود با دیگر دستگاه‌ها گلایه مند هستند دولت هرچه سریع تر نسبت به تدوین لایحه نظام هماهنگ پرداخت اقدام کند تا به بی عدالتی ها خاتمه داده شود.

نماینده مراغه همچنین در تذکری به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تعداد زیادی از جوانان فداکار کشور به عنوان نگهبانان امنیت بانک فعالیت می‌کنند که قرارداد و حقوق مناسبی ندارند، مطالبه اصلی آن ها تبدیل وضعیت است که باید پیگیری شود.

همچنین رسول فرخی نماینده لاهیجان در مجلس  در تذکر شفاهی خود خطاب به ريیس جمهور، گفت: از تلاش صادقانه شما در سفرهای استانی جهت رفع مشکلات مردم تشکر می‌کنم اما مردم از افزایش قیمت کالاهای اساسی به شدت ناراضی هستند لذا ضرورت دارد جهت حل این مشکلات اقدام لازم را انجام دهید.

وی همچنین در تذکری خطاب به ريیس سازمان اداری استخدامی کشور، بر ضرورت تبدیل وضعیت کارکنان دولت تاکید کرده و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در تخصیص اعتبار پروژه میدان گیل شهرستان لاهیجان و جاده سیاه کلا به سیاهکل تسریع کند.

نماینده لاهیجان در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اجرای قانون رتبه بندی معلمان تاکید کرده و گفت: لازم است وزارت کشور در خصوص پروژه های عمرانی و تامین ماشین آلات شهرداری های کمتر از 20 هزار نفر جمعیت و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد