تحلیل بورس امروز 24 خرداد / زمان سهامداری در بورس نیست

تحلیل بورس امروز 24 خرداد / زمان سهامداری در بورس نیست

کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ورود به بازار سرمایه و سهامداری با توجه به شرایط بحرانی و نوسانی بازار حداقل تا دو هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری مناسب نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سرمایه روند مثبتی را بر خلاف روزهای گذشته داشت و شاخص کل در دقایق ابتدایی آغازر بازار شش هزار واحد مثبت را ثبت کرد و به کانال یک میلیون و 148 هزار واحد وارد شد. اما این روند نوسانی بازار باعث زیان بسیاری از سهامداران خرد با سرمایه‌های اندک شده است و انگیزه آنها برای ماندن در بازار را از بین برده است.

علی عصاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا زمان فعلی برای ورود به بازار سرمایه مناسب است یا نه، به تجارت‌نیوز گفت: ورود به بازار سرمایه و سهامداری با توجه به شرایط بحرانی و نوسانی بازار حداقل تا دو هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری مناسب نیست و عمده سهامداران و سرمایه‌گذاران با این هدف به معامله در چنین بازاری می‌پردازند که از قدیمی‌های بازار سرمایه‌ هستند و به تعبیر دیگر به طوری وارد بازار شده‌اند که توانسته‌اند سرمایه‌های خود را در چنین شرایطی مدیریت کنند در غیر این صورت زمان مناسبی برای سهام‌داری در بازار نیست.

این کارشناس بازار در تشریح سوال بالا گفت: نوسان‌گیرها در بازار نوساناتی را در یک تا دو ماه آینده کسب می‌کنند اما در مقابل کسانی که حد ضررشان در بازار خورده شده از بازار خارج شده‌اند و اعتمادی به بازار ندارند.

عصاری در بخش دیگری درباره گروه‌هایی که می‌توانند روند مطلوبی را داشته و سودآور باشند گفت: سهم‌های شاخص‌سازی که ارزش معاملات بالایی دارند و در کوتاه مدت می‌توانند سود معقولی را نصیب سهامدار خود بکنند در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. وی افزود: البته نکته دیگر نمادهایی است که مجمع آنها نزدیک است و سود تقسیمی مناسبی را دارند هم فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت هستند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد