ادامه سیر صعودی قیمت طلا

ادامه سیر صعودی قیمت طلا

قیمت‌های آتی طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند صعودی خود را ادامه داد، روندی که عمدتا توسط بازار‌های خارجی شامل شاخص دلار آمریکا و قیمت نفت است، هدایت می‌شود.

اقتصادآنلاین: قیمت‌های آتی طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند صعودی خود را ادامه داد، روندی که عمدتا توسط بازارهای خارجی شامل شاخص دلار آمریکا و قیمت نفت است، هدایت می‌شود.

روند معاملات در بازار فلزات گرانبهای ایالات متحده در هفته جاری ثبات خود را حفظ کرده با این وجود معامله‌گران همچنان در انتظار کاتالیزور جدیدی برای شکستن قیمت‌ها از محدوده معاملات کوتاه مدت خود هستند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آوریل با 6 دلار افزایش قیمت به قیمت 1843.70 دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با 0.232 دلار کاهش به قیمت 27.17 دلار در هر اونس معامله شد.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح دو ماهه همچنان روند اصلاحی و اندکی نزولی خود را ادامه می‌دهد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس نیز با حفظ بالاترین سطح قیمت 13 ماهه به قیمت 58.70 دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده 1.16 درصدی مورد معامله قرار گرفت.

از جمله داده‌های اقتصادی کلیدی منتشر شده در روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه بود که مطابق با انتظارات بازار، نسبت به ماه دسامبر افزایش 0.3 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.4 درصدی به ثبت رساند. علیرغم آنکه «تجارت رفلسیون»‌ در بازار شرایط مطلوبی دارد، داده‌های اکثر اقتصادهای بزرگ دنیا حاکی از تورم مشکل سازی نیست.

سخنرانی جروم پاول رییس بانک فدرال رزرو در باشگاه اقتصادی نیویورک هم دیگر عاملی بود که روز گذشته بر بازارها تاثیر گذاشت، چرا که عموما سخنرانی‌های وی به عنوان سرنجی در مسیر آینده سیاست‌های پولی ایالات متحده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در چین، بورس شانگهای یک روز پیش از تعطیلات سال نو موفق به دستیابی به بالاترین سطح 5.5 ساله خود شد. در ایالات متحده اما شاخص‌ها روند ترکیبی در پیش گرفته و دو شاخص از سه شاخص اصلی معاملات را نزولی به پایان رساندند.

این در حالی است که به زعم تحلیل‌گران نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در هفته جاری همچنان به بازار سهام صعودی است، امری که باعث محدود شدن رشد قیمت فلزات گرانبها نیز شده است.

همچنین اشاره به این موارد ضروری است که موارد جدید ابتلا و قربانیان ویروس کرونا به خصوص پس از توزیع و تزریق گسترده واکسن به شدت در حال کاهش بوده و با توجه به آنکه کنگره تا پیش از بهار بسته محرک مالی جدیدی به تصویب می‌رساند، آرامش در بازارها حاکم است.

نمودار روند حرکت 24ساعته قیمت طلا

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آوریل همچنان دارای مزیت فنی کلی کوتاه مدت است. نمودارها همچنین بیانگر روند نزولی چهار هفته‌ای هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از 1878.90 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی 1784.60 دلار یعنی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته سطح مقاومت نخست طلا بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1856.60 دلار و سطح مقاومت دوم بر روی 1865 دلار قرار گرفته است، در حالی که سطح پشتیبانی نخست در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1834 دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی 1821.30 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نمودار روند حرکت 24ساعته قیمت نقره

روند صعودی معاملات آتی نقره مارس همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخودار است و معاملات بر اساس نمودارهای روزانه در تلاش است تا روند صعودی قیمت را در نمودارهای روزانه هم از سر بگیرد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی 30.25 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح پشتیبانی کامل 25 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 27.875 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 28 دلار مشاهده شده است این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست نقره در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی 26.88 دلار و سطح پشتیبانی دوم 26.50 دلار در هر اونس عنوان شده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد