سکه در مرز حساس قیمتی / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 17 مهر

سکه در مرز حساس قیمتی / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 17 مهر

قیمت طلا در معاملات روز جمعه که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا بودند، تا 1783 دلار هر اونس افزایش یافت. اما پس از ساعتی دوباره رو به کاهش گذاشت و در ساعت19:30 به وقت تهران به 1758 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا بودند، تا 1783 دلار هر اونس افزایش یافت. اما پس از ساعتی دوباره رو به کاهش گذاشت و در ساعت19:30 به وقت تهران به 1758 دلار رسید. اگر آمار سپتامبر، بالای 500هزار اشتغال جدید را نشان دهد، طلا روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت؛ زیرا بازارها منتظرند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه آمریکا از ماه دسامبر آغاز شود و این انتظارات، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا را تقویت خواهد کرد. شاخص ارزش دلار در هفته‌های اخیر شاهد رشد قابل‌توجهی بود و تقویت دلار موجب گران‌تر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند. در عین حال، سوددهی اوراق قرضه 10‌ساله دولت آمریکا به بالاترین رقم از ماه ژوين رسیده است.

هفته گذشته، هر سکه امامی توانست در بالای سطح 12میلیون تومان در بازار مورد داد و ستد معامله‌گران قرار گیرد، اما در آخرین روز معاملاتی، بهای آن به زیر این سطح حساس افت کرد و به قیمت 11میلیون و 970هزار تومان رسید، به طوری که این کالا 07/ 1درصد بازدهی منفی را در عملکرد هفتگی خود ثبت کرد.

همچنین سکه در روزهای تعطیل هفته گذشته به طور غیر‌رسمی مورد معامله قرار ‌‌‌گرفت. به گفته کارشناسان این بازار، قیمت سکه به روند نرخ دلار در بازار داخلی چشم دوخته است. علاوه بر این، رشد بهای اونس طلا در بازار جهانی، عاملی بود که توانست مانع افت بیشتر قیمت‌‌‌ سکه شود. تحلیلگران فنی بر این باورند که در صورت عبور سکه از سطح مقاومت فنی 12میلیون و 250هزار تومان می‌توان انتظار رشد بیشتر را داشت.(دنیای اقتصاد)

آینده بازار طلا چه می‌شود؟

حال آینده بازار طلا چه می‌شود؟ فعالان بازار می‌گویند قیمت طلا مستقیما با قیمت دلار ارتباط دارد. علی صالح آبادی، ريیس جدید بانک مرکزی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود:«بازار ارز برای فعالان اقتصادی باید پیش‌بینی‌پذیر شود و سیاست‌های مختلفی در این خصوص اخذ شده است.» این گفته نشان می‌دهد که ممکن است قیمت ارز در نیمه دوم نوسان کمتری داشته باشد.

ريیس اتحادیه طلای کرج با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار طلا راکد است. با نوسان قیمت طلا خریداران و فروشندگان طلا فعلا دست نگه داشته‌اند و مبادله‌ای در کف بازار مشاهده نمی‌شود. با این حال احتمال دارد در هفته پیش رو قیمت طلا با گرانی دلار بین دو تا پنج درصد افزایش را تجربه کند.

مطالعه بیشتر: طرح فروش قسطی طلا چیست؟ / طلای قسطی بخریم یا نه؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد