آغاز پذیره نویسی صندوق نوع دوم " کارا " به مدت 5 روز

آغاز پذیره نویسی صندوق نوع دوم " کارا " به مدت 5 روز

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم «کارا»روز گذشته در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، امروز در فرابورس ایران برگزار شد تا مدیران صندوق به بیان ویژگی‌های صندوق با درآمد ثابت کارا بپردازند.


  • بیشتر بخوانید: "کارا" در یک قدمی بازار سرمایه

در ابتدای این نشست عزت‌اله طیبی، مدیرعامل سبدگردان کاریزما با اشاره به آعاز فعالیت این سبدگردان در اوایل سال 1390 با دریافت مجوز از سازمان بورس اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر با دارایی تحت مدیریت بیش از 20 هزار میلیارد تومان و سرمایه 220 میلیارد تومانی به عنوان یکی از سبدگردان‌های بزرگ کشور در حال فعالیت است.

به گفته وی سبدگردان کاریزمان تاکنون 10 صندوق سرمایه‌گذاری برای سلیقه‌های مختلف تاسیس کرده که در حال فعالیت هستند.

طیبی با اشاره به آغاز پذیره نویسی صندوق نوع دوم کارا، ادامه داد: این مجموعه در تلاش برای توسعه ابزار‌ها در حوزه صندوق‌های قابل معامله در بورس و فرابورس و صندوق‌های صدور و ابطالی خارج از این بازار‌ها است، بر همین‌اساس پس‌از تجربه موفق صندوق کمند به عنوان یکی از صندوق‌های قابل‌معامله بزرگ کشور در بازارسرمایه، تصمیم به راه‌اندازی صندوق نوع دوم کارا گرفت که از امروز پذیره‌نویسی آن در فرابورس آغاز می‌شود.

در ادامه محمدرضا خانی، مدیر ابزار‌های درآمد ثابت سبدگردان کاریزما نیز با تاکید به لزوم متنوع‌سازی محصولات در مجموعه کاریزما گفت: مقدمات راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم کارا از سال 98 آغاز و ارسال مدارک به سازمان بورس انجام شد تا سرانجام امسال مجوز راه‌اندازی این صندوق صادر شده و امروز به مرحله پذیره‌نویسی رسیده‌است.

وی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم کارا امروز به مرحله پذیره نویسی رسیده‌است، تاکید کرد: تفاوت عمده صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نوع دوم با سایر صندوق‌ها این است که الزام خرید سهام به شکلی که در صندوق‌های درآمدثابت وجود دارد، در این صندوق‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صندوق‌های با درآمد ثابت فعلی، الزام خرید سهام حداقل 15 درصدی وجود دارد، اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوع دوم بحث الزام وجود ندارد و صندوق‌ها می‌توانند حداکثر 5 درصد سهام خریداری کنند.

خانی با اشاره به اینکه در بحث حدنصاب‌ها نیز تفاوت‌هایی بین این دو مدل صندوق وجود دارد، تصریح کرد: موضوع حدنصاب‌ها عمدتا در بحث سپرده‌بانکی و اوراق‌بدهی مطرح است که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوع دوم حداقل 90 درصد پرتفوی باید به این بخش اختصاص پیدا کند.

وی تفاوت اصلی را بحث الزام خرید سهام دانست و گفت: مدیر صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نوع دوم کارا شرکت سبدگردان کاریزما و بازارگردان آن صندوق بازارگردانی اکسیرسودا است.

لازم به ذکر است، پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نوع دوم کارا از امروز به مدت 5 روز کاری در فرابورس آغاز شده که ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق 10 هزار ریال بوده و حداکثر تعداد واحد قابل خریدارای توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی نامحدود است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد