چطور در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کنیم؟

چطور در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کنیم؟

آیا به سرمایه گذاری در بازار فروش و خرید ارز دیجیتال فکر می‌کنید؟ اگرچه بیت کوین (BTC) احتمالا شناخته شده‌ترین ترین ارز دیجیتال است، اما هزاران ارز دیجیتال در حال حاضر وجود دارد.

به گزارش بورس نیوز، آیا به سرمایه گذاری در بازار فروش و خرید ارز دیجیتال فکر می‌کنید؟ اگرچه بیت کوین (BTC) احتمالا شناخته شده‌ترین ترین ارز دیجیتال است، اما هزاران ارز دیجیتال در حال حاضر وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد (از خرید مستقیم ارز دیجیتال تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های رمزنگاری و شرکت‌ها) و برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار فروش و خرید ارز دیجیتال، می‌توانید با استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال اقدام کنید.

انواع مختلف سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال

وقتی به سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال فکر می‌کنید، ممکن است به خرید و نگهداری (Hold) یک یا چند رمزارز فکر کنید.

خرید مستقیم ارز‌های رمزنگاری شده، احتمالا رایج‌ترین راه برای قرار گیری دارایی‌های دیجیتالی کیف پول ارز دیجیتال خود است، اما وقتی نوبت به سرمایه گذاری در بازار کریپتو می‌رسد، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

خرید مستقیم ارز دیجیتال: شما می‌توانید انتخاب کنید که به طور مستقیم یک یا چند ارز دیجیتال را خریداری و ذخیره کنید.

گزینه‌های شما از معتبرترین ارز‌های دیجیتال مانند اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) تا کوین‌های تقریبا ناشناخته‌ای که به تازگی در عرضه اولیه کوین (ICO) منتشر شده اند، متغیر است.

● سرمایه گذاری در شرکت‌های ارز دیجیتال: می‌توانید در شرکت‌هایی سرمایه گذاری کنید که تمرکز جزيی یا کلی بر روی ارز‌های دیجیتال دارند.

گزینه‌های شما شامل شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال، سازندگان سخت‌افزار استخراج، شرکت‌هایی مانند Robinhood Markets Inc. (HOOD) و PayPal Holdings Inc. (PYPL) است.

همچنین می‌توانید در شرکت‌هایی مانند MicroStrategy Inc. (MSTR) سرمایه‌گذاری کنید، که مقادیر زیادی ارز دیجیتال در ترازنامه‌های خود نگهداری می‌کنند.

1. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های متمرکز بر ارز‌های دیجیتال:

اگر نمی‌خواهید از بین شرکت‌های ارز دیجیتال، گزینه‌ای را برای سرمایه گذاری‌انتخاب کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که در یک صندوق متمرکز بر ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

در این راستا، شما انتخابی از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF)، مانند صندوق‌های شاخص و صندوق‌های آتی، علاوه بر طیف وسیعی از تراست‌های سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال را دارید.

2. سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال Roth IRA:

اگر می‌خواهید بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید و همچنین از مزایای مالیاتی ارايه شده توسط حساب بازنشستگی فردی (IRA) برخوردار شوید، می‌توانید در یک ارز دیجیتال Roth IRA سرمایه گذاری کنید.

3. ماینینگ ارز دیجیتال:

شاید مستقیم‌ترین راه برای سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال استخراج آن یا عمل به عنوان یک اعتبارسنجی در یک شبکه رمزنگاری باشد.

استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال، پاداش‌هایی را به صورت رمزنگاری دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به عنوان سرمایه‌گذاری نگه دارند یا با ارز دیگری مبادله کنند.

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

اگر می‌خواهید مستقیما روی ارز‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از صرافی ارز‌های دیجیتال استفاده کنید. در ادامه نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق یک صرافی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

● انتخاب کنید که از کدام صرافی ارز دیجیتال می‌خواهید استفاده کنید. بهترین معیار انتخاب شما، شما یک صرافی معتبر و شناخته شده با انتخاب زیادی از ارز‌ها است.

● یک حساب کاربری در صرافی ارز‌های دیجیتال ایجاد کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام باید اطلاعات شخصی خود را ارايه دهید و هویت خود را تایید کنید.

● حساب خود را با پول فیات تامین کنید. قبل از اینکه بتوانید برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید، باید حساب صرافی خود را با ارز دیگری مانند دلار آمریکا تامین کنید.

تصمیم بگیرید که کدام ارز دیجیتال را می‌خواهید بخرید. شما می‌توانید انتخاب کنید که در یک یا چند ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. برای تصمیم گیری در مورد گزینه‌های خود تحقیق کنید. سپس برای ارز دیجیتال انتخابی خود سفارش خرید بدهید.

برای ارسال و تکمیل سفارش خرید یک یا چند ارز دیجیتال، مراحل مورد نیاز صرافی را دنبال کنید. سپس ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید. پس از تکمیل خرید، اطلاعاتی که برای دسترسی به ارز دیجیتال خود نیاز دارید در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شود. این کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند توسط صرافی ارز دیجیتال یا یک ارايه‌دهنده کیف پول مستقل میزبانی شود.

پیش از سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال پرخطر تلقی می‌شود. قیمت ارز‌های رمزنگاری شده، حتی معتبرترین آنها، نسبت به قیمت سایر دارایی‌ها مانند سهام، پر نوسان‌تر است.

قیمت ارز‌های دیجیتال در آینده نیز می‌تواند تحت‌تاثیر تغییرات نظارتی قرار گیرد و در بدترین حالت ممکن است که ارز‌های دیجیتال غیرقانونی تلقی شده و در نتیجه بی‌ارزش شوند.

با این وجود، بسیاری از سرمایه گذاران جذب سود بالقوه سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال هستند. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال را دارید، مهم است که قبل از خرید هر کوین دیجیتالی، تاریخچه آن را به دقت بررسی کنید.

هنگام خرید ارز‌های دیجیتال به کارمزد‌های تراکنش توجه کنید، زیرا این کارمزد‌ها می‌تواند در بین رمزارز‌ها بسیار متفاوت باشد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد