فولاد شفاف سازی کرد متوقف شد| تعدادی از فسادهای فولاد مبارکه

فولاد شفاف سازی کرد متوقف شد| تعدادی از فسادهای فولاد مبارکه

در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه اصفهان 90 عنوان تخلف مورد شناسایی قرار گرفت؛ که این روز‌ها در فضای مجازی منتشر گردیده است؛ در همین راستا و در خصوص قرايت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس فولاد شفاف سازی نموده است و توضیحاتی ارايه داد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

به گزارش نبض بورس، در نشست علنی 25 مرداد مجلس شورای اسلامی، گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با 168 رای موافق، 13 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 212 آرای ماخوذه با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضايیه موافقت کردند.

گزارشی 300 صفحه‌ای که مدعی است با جمع آوری بیش از 300 هزار سند و تشکیل 1200 پرونده از 90 عنوان تخلف صنایع فولاد مبارکه پرده برداشته و به مستندات 91 هزار و 873 میلیارد تومان تحمیل خسارت و توزیع رانت در این مجموعه دست یافته است.

در میان تخلفات این کارخانه بیش از 22 میلیارد تومان به صدا و سیما و حدود 417 میلیون تومان به برخی اکانت‌های توییتری پرداخت شده است.

همچنین باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان که در سال 98 سودده بوده با پرداخت پاداش‌های فراتر از سقف قانونی، در همان سال زیان ده شده است. به علاوه در سه ماهه ریزش کلی بورس، بازارگردانی فولاد 1000 میلیارد سود داشته است.

چکیده فساد گسترده در فولاد مبارکه

1- پروژه بگیر‌های توییتر مجموعا 417 میلیون از فولاد پول دریافت کردند تا با ریتوییت و جریان سازی مانع از تحقیق و تفحص شوند، صداوسیما 22 میلیارد تومان!
2- فولاد یک میلیارد و 440 میلیون تومان در وجه دفاتر ايمه جمعه و همچنین ستاد اقامه نماز جمعه پرداخت کرده است.
3- همچنین 950 میلیون تومان در وجه حوزه علمیه، بنیاد غدیر و ساخت مسجد پرداخت کرده است.
4- اخذ 147 میلیارد از پول فولاد برای برای تاسیس یک شرکت هواپیمایی شخصی!
5- در سه ماهه ریزش کلی بورس بازارگردانی فولاد 1000 میلیارد سود شناسایی کرده!
6- باشگاه سپاهان سال 98 سود ده بوده است، آنقدر بالای سقف قانونی پاداش پرداخت کرده است که شرکت زیان ده شده است!

7- تخلف 57 هزار میلیارد تومانی فولادمبارکه اصفهان در تولید و فروش
8- تقدیم رانت به سایپا و ایران‌خودرو از طریق فروش مازاد نیاز و زیر قیمت محصولات به این شرکت‌ها و فروش آن‌ها در بازار آزاد توسط این دو خودروساز
9- اختلال در بازار سرمایه از طریق پروژه‌کردن و خرید و فروش سهام شرکت‌های کروی، فسرب، توکا ریل، آسیا سیر ارس، توکارنگ و...، به‌منظور کسب سود‌های غیرمتعارف
10- پرداخت حقوق ماهیانه 60 میلیونی برای مشاوران خیالی توسط مدیرعامل بازنشسته فولادمبارکه
11- استخدام سفارشی 200 بازنشسته در فولاد مبارکه و انتصاب به عنوان هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه افراد معرفی‌شده از طرف مسيولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس
12- 3 میلیارد تومان حقوق دریافتی مدیرعامل!
13- پول‌هایی برای انحراف روند تحقیق و تفحص
14- 170 میلیار تومان خرید کت‌وشلوار، خودرو تا ادکلن برای مدیران دولتی
15- عقد قرارداد با اشخاص یا مجموعه‌های وابسته به ذی‌نفوذان سیاسی و اجتماعی کرده است که به‌عنوان نمونه می‌توان همسر واعظی ريیس دفتر ريیس‌جمهور وقت، عباس آخوندی وزیر اسبق راه‌وشهرسازی، قدرت‌الله نوروزی شهردار سابق اصفهان و... را نام برد.

متن کامل گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان را اینجا ببینید.

در همین راستا و در خصوص قرايت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس فولاد شفاف سازی نموده است و توضیحاتی ارايه داد و به همین دلیل این نماد متوقف شد.

نماد فولاد امروز متوقف شد

نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) جهت بررسی بیشتر شفافیت اطلاعاتی ناشر متوقف گردید.

شفاف سازی «فولاد» در خصوص قرايت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس

شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام نمود پیرو گزارش منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قرايت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس به استحضار می‌رساند اظهارنظر قطعی در خصوص کلیه ادعا‌های مطروحه در گزارش مذکور منوط به رسیدگی و صدور رای قطعی از مرجع قضايی است. لازم به ذکر است عملکرد شرکت فولاد مبارکه طبق صورت‌های مالی سالیانه توسط حسابرس و بازرس قانونی شرکت و مطابق با قوانین جاری کشور و آيین نامه‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی و حسابرسی قرار گرفته و در مجامع عمومی شرکت به تصویب سهامداران رسیده است و موارد مطروحه تغییری در عملکرد تولید و سود آوری شرکت ایجاد نخواهد کرد. بدیهی است رکورد‌های اخیر تولید در فولاد مبارکه و روند پرشتاب توسعه در این شرکت به عنوان سنگر اقتصادی- صنعتی جمهوری اسلامی ایران، ثمره تلاش هزاران نفر از پرسنل و مدیران زحمتکش این مجموعه است که این روند بدون وقفه در جریان است و تداوم خواهد یافت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد