هویج صف خرید شد | ماجرای فروش هویج با کارت ملی چه بود؟ + فیلم

هویج صف خرید شد | ماجرای فروش هویج با کارت ملی چه بود؟ + فیلم

شیوع ویروس کرونا در ایران، موجب شده است تا تقاضا برای هویج به شدت افزایش یابد و امروز فیلمی در این زمینه در فضای مجازی دست به دست شد. همچنین اعلام شد که برای خرید هویج، کارت ملی باید نشان داده شود. این ماجرای فروش هویج با کارت ملی چقدر صحت دارد؟
 

به گزارش نبض بورس، با شیوع ویروس کرونا در ایران و اوج گیری تعداد مبتلایان و با توجه به خاصیت درمانی هویج برای کرونا، تقاضا برای این محصول کشاورزی به شدت افزایش یافت و کار تا جایی پیش رفت که هویج نایاب شد و در دو هفته گذشته قیمت هر کیلو هویج به 40 هزار تومان رسیده است.

خبرهای منتشر شده در روز جاری حکایت از آن داشت که در اهواز هویج سهمیه‌بندی شده است و به ادبیات بورسی هویج امروز در اهواز صف خرید شد! همچنین در این باره شایعه ای در فضای مجازی منتشر شد که هویج را با کارت ملی می فروشند. این شایعه چقدر صحت داشت؟

ماجرای صف خرید هویج در اهواز چه بود؟

ريیس انجمن بارفروشان در این مورد توضیح داد: به دلیل اتمام فصل برداشت هویج در شیراز هویج در اهواز کمیاب شده بود. به همین خاطر مردم برای خرید هویج هجوم آوردند که به هر نفر دو تا سه کیسه داده شده است. این در حالی است که در فضای مجازی گفته شده هویج با کارت ملی فروخته شده است که این شایعات واقعیت ندارد.

مصطفی دارایی‌نژاد گفت: دیشب در اهواز حدود 80 تا 100 تن هویج وارد شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

او به مردم وعده داد که از اول شهریور قیمت هر کیلو هویج در سطح عمده فروشی در اهواز به کمتر از 15 هزار تومان می‌رسد و در تهران هم هویج با قیمت 10 تا 11 هزار تومان فروخته خواهد شد.

توصیه پزشکان هویج را گران کرد!

ريیس اتحادیه بارفروشان همچنین گفت: از ابتدای شهریور فصل برداشت هویج از شهرهای الیگودرز، اصفهان، بروجرد و بهبهان آغاز و با عرضه آن قیمت‌ها در کل کشور متعادل می‌شود.

دارایی‌نژاد همچنین درباره علت کمبود هویج پاسخ داد: علت کمبود هویج، توصیه پزشکان به بیماران کرونایی افزایش مصرف آب هویج و سیب است که این مساله باعث شد هویج در بازار کمیاب و گران شود!

چندی پیش هم اسدالله کارگر، ريیس اتحادیه فروشندگان میوه گفته بود: «بذر هویج آب زیادی مصرف می‌کند و خشکسالی باعث شده که بسیاری از کشاورزان از کشت هویج صرف‌نظر کنند.»

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد