بغداد:تا سال 2027 تولید نفت عراق را به 8 میلیون بشکه در روز می‌رسانیم

بغداد:تا سال 2027 تولید نفت عراق را به 8 میلیون بشکه در روز می‌رسانیم

وزیر نفت عراق می‌گوید که تولید نفت این کشور در سال 2027 به هشت میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، «حسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفت عراق تاکید کرد که تولید نفت این کشور در سال 2027 به هشت میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اسماعیل در اظهارات خبری گفت: عراق در تلاش است تا ظرفیت‌های خود را برای افزایش انرژی نفت بیشتر کند و ما پروژه‌های بزرگی برای افزایش تولید داریم و متعهد هستیم که تا پایان سال 2027 به اوج تولید، هشت میلیون بشکه در روز، برسیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی میادین نفتی عراق به ویژه استان بصره پروژه‌هایی در دست اجرا داریم.

عبدالجبار گفت: این وزارتخانه پروژه‌های زیرساختی برای گسترش خطوط لوله سیلان در دریا دارد و عراق به تصمیمات سازمان کشورهای صادرکننده نفت و به سیاست فعالیت در آن متعهد است، زیرا تولیدکنندگان باید نفت را در اختیار همه سرمایه گذاران قرار دهند.

اسماعیل درباره قانون موسوم به «حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه» که به تازگی در پارلمان عراق تصویب شده است، توضیح داد: قانون حمایت فوق العاده جوابگوی هزینه‌های تولید در نفت نبوده است و وزارت نفت اعتراض خود را در این باره در هیات وزیران ثبت کرده است.

وزیر نفت عراق با بیان اینکه عراق به سهم خود در اوپک متعهد هستیم و در حدود 100 درصد این تعهد را محقق می‌کند، تاکید کرد: سقف صادرات کل عراق در ماه ژوين 3 میلیون و 800 هزار خواهد بود و در جولای به 3 میلیون و 850 هزار بشکه خواهد بود، با احتساب منطقه کردستان عراق چون بخشی از عراق محسوب می‌شود.

پارلمان عراق به تازگی متن پیشنهادی قانونی موسوم به «حمایت فوق‌العاده از امنیت غذایی و توسعه» را تصویب کرد.

در حالی کلیات بودجه کشور عراق در سایه عدم تشکیل دولت جدید تعیین نشده است، تصویب این قانون به عراق این امکان را می‌دهد که بدهی‌های خود به‌ویژه در زمینه برق و امنیت غذایی را پرداخت کند.

انتهای پیام/.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد