تراز مثبت شرکت های بیمه ای در اردیبهشت

تراز مثبت شرکت های بیمه ای در اردیبهشت

بیمه به عنوان یکی از ابزارهای کارآی مدیریت ریسک و تامین امنیت و آرامش خاطر از یکسو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ همچنین صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده است. در این گزارش به بررسی عملکرد دو شرکت بیمه‌ای در اردیبهشت می‌پردازیم.

«بنو»: شرکت بیمه تجارت نو که در حال حاضر سومین شرکت بورسی از لحاظ ارزش بازاری در صنعت بیمه محسوب می‌شود، طی اردیبهشت سال جاری از محل بیمه نامه‌های صادر شده درآمدی معادل 92 میلیارد و 828 میلیون تومان کسب کرد. درآمد این شرکت از محل بیمه نامه‌های صادر شده در مقایسه با اولین ماه از سال 1400، با کاهش 26 درصدی مواجه شد.

بیمه ثالث اجباری و بیمه درمان به ترتیب با 27 میلیارد و 17 میلیارد تومان که معادل 29 و 18 درصد می‌شود، بیشترین درصد از درآمد شرکت را به خود اختصاص دادند. این شرکت بیمه‌ای در اردیبهشت ماه مبلغ 51 میلیارد تومان را صرف خسارت پرداختی کرد که در مقایسه با فروردین ماه افزایش 6 میلیاردی محسوب می‌شود. بخش درمان و زندگی با 67 و 17 درصد بیشترین سهم را در خسارت پرداختی داشتند.

«بنو» نسبت به عملکرد یک ماهه مشابه سال قبل 27 درصد کاهش درآمد داشته است. شرکت در این ماه تراز مثبت 81 درصدی را ثبت کرد. بیمه تجارت نو با سرمایه ثبت شده 300 میلیون تومان طی عملکرد 2 ماهه سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1400 از محل فروش حق بیمه 219 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 126 درصد را ثبت کرد.

«البرز»: شرکت بیمه البرز که در ماه جاری از محل بیمه نامه‌های صادر شده درآمدی معادل 576 میلیارد تومان کسب کرد، بعد از بیمه آسیا بیشترین درآمد را در بین شرکت‌های بیمه‌ای فعال در بازار سرمایه به خود اختصاص داد. بیمه درمان و بیمه ثالث اجباری با 229 و 115 میلیارد تومان بیشترین سهم را در درآمد اردیبهشت ماه شرکت به خود اختصاص دادند. درآمد اردیبهشت شرکت از محل بیمه نامه‌های صادر شده نسبت به فروردین ماه با رشد 7 درصدی مواجه شد. این شرکت بیمه‌ای در دومین ماه از سال جاری مبلغ 170 میلیارد تومان صرف خسارت پرداختی ناشی از بیمه نامه‌های صادر شده کرد.

در این بین سهم بخش درمان با 47درصد که معادل 79 میلیارد تومان است، بیشتر از بخش‌های دیگر بود. شرکت بیمه البرز در مقایسه با عملکرد یک‌ماه مشابه سال قبل 106درصد افزایش درآمد داشته است. شرکت در اردیبهشت ماه تراز مثبت 239 درصدی را ثبت کرده است. بیمه البرز با سرمایه ثبت شده 14 هزار میلیارد تومان طی عملکرد 2 ماه سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1400 از محل فروش حق بیمه یک هزار و 112میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 161درصد افزایش داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 301درصدی را ثبت کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد