قیمت طلا امروز 25 مرداد 1400 / افت اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا امروز 25 مرداد 1400 / افت اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی

تعطیلی کرونایی باعث شده تا قیمت طلا در بازار داخلی امروز بدون تغییر بماند. با این حال اونس جهانی با افتی اندک 1773 دلار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در بازار امروز 25 مرداد 1400 بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند. تعطیلی‌های کرونایی باعث شد تا سایت اتحادیه طلا قیمت جدیدی برای طلا و سکه نمایش ندهد.

بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و 139 هزار تومان قیمت خورد. سکه تمام بهار آزادی هم 11 میلیون و 251 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در بازارهای جهانی اونس با افتی پنج درصدی مواجه شده است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر 1773 دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که با وجود افزایش قیمت سکه، حباب آن کاهش داشته و حباب سکه طرح قدیم 537 هزار تومان و حباب سکه طرح جدید فقط 24 هزار تومان است.

 

با این حال در بازار آزاد اما قیمت‌ها روندی صعودی داشته‌اند. فعالان بازار طلا و ارز می‌گویند که امسال برخلاف هرسال که بازار در ایام سوگواری امام حسین (ع) راکد و بدون مشتری بود، نگرانی از افت بیشتر ارزش ریال و انتظارات تورمی باعث شده است که تقاضای قابل توجهی به بازار ارز و طلا سرازیر شود.

بازارهای جهانی روند صعودی می‌گیرند؟

در تابستان امسال بازار طلای جهانی سرمایه‌گذاران را مدام غافلگیر کرده و در جدیدترین حرکت قیمت، این فلز ارزشمند مدت کوتاهی پس از سقوط به پایان مرز 1700 دلار، دوباره صعود کرد.

تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند تغییر 100 دلاری قیمت برای فضای بازار طلا که شاهد تجدید علاقه خریداران بوده، بسیار نوسانی بوده است. قیمت اونس طلا روز جمعه پس از این که شاخص اعتماد مصرفی دانشگاه میشیگان به 70.2 واحد سقوط کرد، بیش از 25 دلار افزایش یافت.

مهمترین اخبار و جدیدترین قیمت‌های بازار سکه و طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد