سهامداران در انتظار سود خالص/ "کوثر" و دورشدن از سپرده‌های بانکی

سهامداران در انتظار سود خالص/ "کوثر" و دورشدن از سپرده‌های بانکی

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در نمایشگاه کیش اینوکس 2021 گفت: با تغییری که انجام شد دارایی‌های شرکت بیشتر از سپرده‌های بانکی به سمت دارایی‌های کمی ریسک پذیرتر سوق پیدا کرده است.

به گزارش بورس نیوز، نوید خاندوزی، مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در خصوص وضعیت شرکت بیمه کوثر اظهار کرد: عمده رشد شرکت از سال 99 و 1400 بوده که روند تغییرات حقوق مالکانه نشان می‌دهد که سال 99 و 1400 رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

وی افزود: در حق بیمه صادره به همین شکل است که در حق بیمه صادره فروش بیمه نامه‌ها نشان می‌دهد از سال 97 تا 1400 این عدد از 1500 میلیارد تومان در 6 ماهه سال جاری به 2600 میلیارد تومان رسیده است. در سال گذشته عملیات کل سال 3600 میلیارد تومان بوده و پیش بینی می‌شود که بیش از 5 هزار میلیارد تومان شود.

خاندوزی ادامه داد: چیزی که برای سهامداران مهم است سود خالص است. در سال‌های قبل عملیات بیمه گری شرکت و جریان سرمایه گذاری قدرت لازم و کافی را نداشت. اما با تغییر استراتژی در شرکت بیمه کوثر از سال 96 به بعد با سود 73 میلیاردی این عدد را به 200 میلیارد در سال 99 رساندیم. یعنی جهش فوق العاده با تغییر استراتژی. با تغییری که انجام شد دارایی‌های شرکت بیشتر از سپرده‌های بانکی به سمت دارایی‌های کمی ریسک پذیرتر سوق پیدا کرده است.

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر ادامه داد: البته با کمک سهامدار عمده توانستیم. سهام غدیر را خریداری کنیم که تاثیر زیادی بر تغییرات سودخالص گذاشت. البته عملیات سال مالی 99 که شاهد آن بودیم می‌بینیم که کوثر توانست از آن نوسانات و اتفاقات در جهت منافع سهامدارانش استفاده کند.

وی بیان کرد: معمولا عامل اصلی در سود خالص شرکت‌های بیمه درآمد سرمایه گذاری است و شرکت‌های بیمه‌ای که بدانند با عملیات بیمه گری زیان کمتری را محقق کنند قطعا عملیات سرمایه گذاری شان منجر به سود خالص می‌شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: همان طور که میدانید در سال 99، 1549 میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری و 1250 میلیارد تومان سود خالص بود که سعی می‌کنیم در سال 1400 عدد سرمایه گذاری شرکت به عدد سود خالص نزدیکتر شود. تقریبا بتواند عملیات بیمه گری را به حداقل زیان ممکن خود برساند و این کار بزرگی برای سهامداران خرد و عمده ما است.

وی ادامه داد: بودجه شرکت 600 میلیارد تومان بود. تا 6 آذرماه سال جاری 710 میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری محقق کردیم. نکته بسیار خاص این است که عمده درآمد سرمایه گذاری ما به واسطه شرکت سرمایه گذاری غدیر و نفت و گاز پارسیان در سه ماهه پایانی سال به دست می‌آید و امیدواریم که سود عمده شرکت در سه ماهه پایانی سال به این عدد اضافه شود.

خاندوزی تاکید کرد: پیش بینی ما بیش از 1100 میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری است که عدد خوبی برای سهامداران خواهد بود و اگر بازار سرمایه در ماه‌های آتی شرایط رو به صعودی داشته باشد این عدد بیشتر هم می‌شود.

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در در مقایسه شرکت بیمه کوثر با سایر بیمه‌ها گفت: در 31 شهریورماه عملیات سرمایه گذاری ما 400 میلیارد تومان بود که الان 710 میلیارد تومان است. به شرکت‌هایی مثل پاسارگاد، البرز، پارسیان آسیا که قدمت چندین و چند ساله دارند طعنه می‌زنیم که کوثر با قدمت 10 ساله در رتبه 5 قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد