هزینه 500 دلاری برای تولید این گوشی شیايومی

هزینه 500 دلاری برای تولید این گوشی شیايومی

شیايومی 12S اولترا، پرچم‌دار جدید شیايومی، از دوربین قدرتمند، سریع‌ترین پردازنده کوالکام و نمایشگر رده‌بالا بهره...

شیايومی گوشی 12S اولترا خود را به‌عنوان یک پرچم‌دار تمام‌عیار رونمایی کرده است، اما مدل پایه‌ی آن با رم هشت گیگابایت با قیمت نسبتا معقول 5999 یوان (حدود 888 دلار) به‌فروش می‌رسد. اکنون محاسبات Counterpoint، نشان می‌دهد این شرکت برای ساخت هر واحد از این گوشی چقدر هزینه کرده است.

شیايومی 12S اولترا با همان شور و اشتیاق شیايومی برای ارايه‌ی مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر شبیه Mi 11 اولترا معرفی شد. طبق اعلام Counterpoint هزینه‌ی ساخت هر واحد از این محصول حدود 516 دلار تخمین زده شده که این عدد حتی برای ساخت یک دستگاه پرچم‌دار، کمی زیاد به‌نظر می‌رسد.

به‌نوشته‌ی NotebookCheck، بخش مهمی از هزینه‌های ساخت شیايومی 12S اولترا، به دوربین‌های این گوشی هوشمند مربوط می‌شود؛ جایی‌ که شیايومی از حسگر جدید سونی IMX989 در دوربین اصلی این محصول استفاده کرده است. هزینه‌ی سیستم دوربین ایت گوشی 79 دلار اعلام شده که 15 درصد از کل هزینه‌ی ساخت دستگاه را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال این رقم نسبت به قیمت 128 دلاری هر واحد تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen1 کمتر است.

به‌نظر می‌رسد هر واحد نمایشگر و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 12S اولترا نیز به‌ترتیب 89 دلار و 58 دلار برای شیايومی هزینه دارد. از دیگر قابلیت‌های مهم این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از 5G اشاره کرد که 24 دلار به هزینه‌ی ساخت دستگاه اضافه کرده است.

برهمین‌اساس، می‌توان گفت 60 درصد از قیمت تعیین‌شده برای هر واحد 12S اولترا، به قطعاتی که در ساخت این محصول از آن‌ها استفاده شده، مربوط است. این تجزیه‌وتحلیل مواردی مثل هزینه‌های توسعه، بسته‌بندی یا حمل‌ونقل پرچم‌دار جدید شیايومی را درنظر نگرفته است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد