گرانی و کمبود سوخت مهم‌ترین چالش پیش روی گردشگری در لبنان است

گرانی و کمبود سوخت مهم‌ترین چالش پیش روی گردشگری در لبنان است

وزیر گردشگری لبنان کمبود برق ناشی از گرانی سوخت و کمبود برق را مهم‌ترین چالش پبش روی صنعت گردشگری در لبنان خواند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رای الیوم، ولید نصار، وزیر گردشگری در دولت پیشبرد امور لبنان پیش بینی می‌کند که کشورش در فصل تابستان 2022 بیش از سه میلیارد دلار درآمد گردشگری داشته باشد.

وزیر لبنانی این اظهارات را در مصاحبه با تلویزیون الحره در شرایطی بیان داشته که کشور با چالش‌های اقتصادی و معیشتی فزاینده‌ای مواجه است.

به گفته نصار، انتظار می‌رود مجموع شمار گردشگرانی که از ابتدای سال 2022 تا پایان سپتامبر آینده به لبنان سفر کرده باشند به طور متوسط ​​به 1.2 میلیون نفر برسد؛ البته که پیش از همه‌گیری کرونا در سال 2019 میانگین سالانه، بیش از 4 میلیون گردشگر بود.

وزیر گردشگری لبنان تصریح کرد: با وجود اختلافات سیاسی در لبنان اما در این کشور ثبات وجود دارد و در بسیاری از شهرها که جاذبه گردشگری دارند زیرساخت‌های لازم و مرتبط با آب، برق و خدمات مهیاست.

نصار مهم‌ترین چالش‌ پیش روی گردشگری در لبنان را کمبود برق و هزینه بالای تامین برق خواند و گفت که این امر، شرکت‌ها را مجبور به خرید سوخت برای ژنراتورها با قیمت‌های بالا می‌کند، اما با این حال موسسات گردشگری سود داشتند.

وی افزود: تا سال 2019، بخش گردشگری لبنان نزدیک به 25 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد، اما در حال حاضر به زیر 10 درصد می‌رسد.
وزیر لبنانی گفت: در ژوين گذشته، حدود 334 هزار گردشگر به لبنان سفر کردند در حالی که در ماه مه این تعداد به 220 هزار نفر رسیده بود.

وی بر اهمیت حفظ سطوح مختلف خدمات به گردشگران در لبنان تاکید کرد و گفت صحبت از گرانی در همه رستوران ها اغراق است، گردشگران می توانند بین رستوران‌ها قیمت‌های مختلف بالا، متوسط ​​و پایین هر کدام را انتخاب کنند.

کمبود سوخت گازويیل و مازوت در لبنان موجب توقف کار چند نیروگاه‌ برق در این کشور شده است. دولت لبنان سوخت کافی برای این کشور را وارد نمی‌کند، زیرا بانک مرکزی لبنان که تحت سیطره کامل آمریکا است، اجازه این کار را نمی‌دهد.

ایران بارها بر آمادگی خود برای صادرات سوخت به لبنان و حل مشکل این کشور تاکید کرده است، اما دولت لبنان تحت فشار آمریکا نتوانسته بر این مشکل فايق آید.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان هم در سخنرانی دیشب (دوشنبه شب) بر آمادگی حزب الله برای واردات سوخت از ایران تاکید کرد و گفت: این منوط به پذیرش از سوی دولت لبنان است؛ اما هیچ کس در لبنان جرات انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریم‌های آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرات در دولت وجود ندارد.

سال گذشته در جریان بحران سوخت لبنان، جمهوری اسلامی ایران چند محموله‌ سوختی به این کشور فرستاد. این محموله‌ها با سازمان‌دهی و حمایت حزب الله وارد لبنان شد؛ مسيله‌ای که به عنوان یک پیروزی برای مقاومت لبنان عنوان شد.

انتهای پیام/.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد