حضور 10 میلیون مودی در سامانه سازمان امور مالیاتی

حضور 10 میلیون مودی در سامانه سازمان امور مالیاتی

ريیس سازمان امور مالیاتی از حضور 10 میلیون مودی مالیاتی در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: عدم حضور در این سامانه،‌باعث لغو معافیت‌های قانونی مالیاتی برای اشخاص و شرکت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داود منظور ريیس سازمان امور مالیاتی کشور در میزگرد اقتصادی سیما از حضور 10 میلیون مودی مالیاتی در سامان مودیان سازمان امور مالیاتی خبرداد و گفت: عدم حضور در این سامانه،‌باعث لغو معافیت‌های قانونی مالیاتی برای شرکت‌ها می‌شود.

وی افزود: با وجود این که 500 شرکت بورسی و 500 شرکت دولتی در سامانه مودیان سازمان مالیاتی حضور دارند،‌اما هنوز 400 هزار شرکت ثبت شده حقوقی وارد این سامانه نشده‌اند.

ريیس سازمان امور مالیاتی این را هم اضافه کرد: 75 درصد شرکتهای بورسی در سامانه مودیان حضور دارند.

منظور همچنین گفت: حدود 80 درصد صورت حسابهای مالیاتی توسط خود مودیان اعلام شده است. هزینه شرکتهای معتمد مالیاتی را خود سازمان مالیاتی می‌پردازد.

ريیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که قانون پایانه‌های فروشگاهی از سال قبل ابلاغ شده،‌گفت: از آن زمان تا کنون 50 میلیون صورت حساب به ارزش 900 هزار میلیارد تومان صادر شده است و 65 هزار میلیارد تومان ارزش مالیات ابرازی این صورت حسابها خواهد بود.

وی گفت: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی مانند معافیت سرمایه‌گذاری در مناطق محرومو معافیت مالیاتی صادراتی ،‌ حضور در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی است و اگر شرکتها در مهلت فراخوان شده در این سامانه حضور نیابند، علاوه بر جریمه‌های قانونی 10 درصد کل فروش، از معافیت قانونی نیر محروم می‌شوند.

منظور این را هم گفت: ما نمی‌خواهیم مردم دچار عسر و حرج شوند،‌اگر شرکتها دلایل موجهی برای عدم حضور به موقع در سامانه مودیان داشته باشند ،‌سازمان مالیاتی این اختیار را دارد که تا 50 درصد جریمه آنها را نادیده بگیرد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد