با سبد ارزی متنوع تب دلار فروکش می‌کند؟

با سبد ارزی متنوع تب دلار فروکش می‌کند؟

ريیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه‌اندازی روبل ـ ریال توضیح داد. سبد ارزی متنوع به اقتصاد کمک می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس کل بانک مرکزی گفت: باید سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود حجم و اثرگذاری دلار کاهش یابد.

خبرآنلاین گزارش داد، علی صالح آبادی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه‌اندازی روبل ـ ریال افزود: از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است. این به‌نظر من اتفاق بزرگی است.

اتفاقی که می‌افتد این است که صادرکنندگانی که به روسیه صادرات دارند که عمدتا شرکت‌های خشکباری هستند، می‌توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند؛ متقاضیان هم می‌توانند به راحتی خرید کنند.

وی اضافه کرد: اتفاق خوبی دیروز با معامله دو میلیون روبل شروع شد و امیدواریم تداوم داشته باشد. با توجه به تدابیر اتخاذ شده حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پر عمقی خواهد شد.

ريیس کل بانک مرکزی گفت: فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین‌کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارزها موجودیت خواهد یافت و حجم آن افزایش پیدا می‌کند. البته محدود به روبل هم نخواهد شد و سایر ارزها را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

صالح آبادی تصریح کرد: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و ارزهای جهانی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد.

مطالعه بیشتر: فصل جدید صادرات ایران به روسیه / جفت‌ارز ریال – روبل برگ برنده اقتصاد ایران؟
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد