امیدواری به آغاز طرح کشت 10 میلیارد درخت در سال آینده/ظرفیت تامین نهال کشورهای همسایه‌ها را هم داریم

امیدواری به آغاز طرح کشت 10 میلیارد درخت در سال آینده/ظرفیت تامین نهال کشورهای همسایه‌ها را هم داریم

وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه ظرفیت تولید 450 میلیون اصله نهال در کشور وجود دارد، گفت:‌ امیدواریم که در هفته منابع طبیعی سال آینده طرح کشت 10 میلیارد درخت را در کشور کلید بزنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور ريیس‌جمهور برگزار شد، اعلام کرد: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شد و برای این کار سالانه 250 میلیون نهال در کشور کشت می‌شود و طی 4 سال این طرح نهایی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت تولید نهال در کشور بالا است، گفت: ظرفیت تولید سالانه 450 میلیون نهال در کشور وجود دارد و برای اجرای آن هیچ پولی از دولت گرفته نمی‌شود.

ساداتی‌نژاد از راه‌اندازی سامانه‌ درختکاری خبر داد و گفت: توسط جی پی‌اس این سامانه روی نقشه کشور مشخصات هر درخت، نام گونه و کارنده آن مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی نگرانی‌هایی درباره تامین آب طرح درختکاری دارند گفت: جالب است بدانید که آبیاری این درختان توسط آب‌های سبز و خاکستری انجام می‌شود و به منابع فعلی آب فشاری وارد نمی‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در هفته منابع طبیعی سال آینده با توجه به برنامه‌ای که تمام کشورها برای درختکاری دارند و مردم کشور ما هم عاشق درختان هستند طرح کاشت 10 میلیارد اصله درخت در کشور کلید می‌خورد.

*نهال مورد نیاز کشورهای همسایه را هم تامین می‌کنیم

در ادامه این مراسم عباسعلی نوبخت ريیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 11 اقلیم از 13 اقلیم دنیا در ایران وجود دارد و 5 منطقه رویشی مهم داریم برای اجرای نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت کمیته‌های علمی،‌اجرایی، اطلاع‌رسانی و کارگروه‌های مختلف مشخص شده و ظرفیت‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه برای کشت یک میلیارد درخت 2500 هکتار عرصه نیاز است، گفت: نوع گونه‌ها و مکان‌های کشت هم کاملا مشخص شده است سندهای پشتیبانی از نظر علمی،‌کارشناسی، پژوهشی و ایده‌های صاحبان نظر برای اجرای این طرح وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید نهال در کشور وجود دارد گفت:‌حتی آماده هستیم نهال‌های مورد نیاز همسایه‌ها را تامین کنیم و زیرساخت‌های کشت نهال در کشور آماده شده است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد