آخرین نرخ طلا تا پیش از پنجشنبه / طلا هفته بعد چه می‌شود؟

آخرین نرخ طلا تا پیش از پنجشنبه / طلا هفته بعد چه می‌شود؟

با توجه به روند نزولی قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت هرچند اندک دلار به نظر می‌رسد برای هفته بعد عامل محرک قوی‌ای برای تقاضا در بازار طلا فعلا قابل مشاهده نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، تا پیش از امروز، یعنی پنجشنبه 12 فروردین ماه، هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 83 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 11 میلیون و 220 هزار تومان در اتحادیه طلا ثبت شده است. این نرخ‌های دیروز نسبت به روز چهارشنبه نزولی بودند.

از سوی دیگر در بازار جهانی طلا نیز روند نزولی است و به 1711 دلار در هر اونس رسیده است. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده طرح چند تریلیون دلاری برای بازسازی زیرساخت آمریکا را رونمایی کند.

اما علاوه بر سیگنال نزولی از بازار جهانی طلا، از بازار ارز نیز سیگنال صعودی قابل مشاهده نیست.

روز گذشته صرافی ملی قیمت دلار را با 45 تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه، 25 هزار و 205 تومان برای فروش اعلام کرد که در امروز نیز فعلا این نرخ ثابت مانده است.

تا پیش از ظهر دیروز، نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود 50 تومان کاهش قیمت نسبت به سه‌شنبه، با نرخ 24 هزار و 955 تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا هم از 25 هزار و 286 تومان در پایان روز سه‌شنبه به 25 هزار و 234 تومان در صبح چهارشنبه رسید.

با این حال در بازار هرچند این روند نزولی گزارش نشده اما افزایش قیمت قابل توجهی هم نبوده است.

بنابراین با توجه به روند نزولی قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت هرچند اندک دلار به نظر می‌رسد برای هفته بعد عامل محرک قوی‌ای برای تقاضا در بازار طلا فعلا قابل مشاهده نیست.

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که قیمت طلا در نیمه نخست روند باثبات و تغییراتی در حد پنج یا شش درصد داشته باشد.

او گفته است: چنانچه بانک مرکزی روند بازار ارز را مدیریت کند قیمت طلا چندان هیجانی تغییر نمی‌کند.

برای آگاهی از به آخرین قیمت ها، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد