انتشار اوراق سلف برق صادراتی برای اولین بار در بازار سرمایه ایران

انتشار اوراق سلف برق صادراتی برای اولین بار در بازار سرمایه ایران

مدیرعامل بورس انرژی انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بورس انرژی را یک رویداد مهم برای بازار سرمایه ایران برشمرد و عنوان کرد...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به عرضه 15هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بورس انرژی گفت: فردا یکشنبه 24 اسفندماه 1399، بالغ بر 15هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق021» عرضه خواهد شد.

نقوی در ادامه با اظهار این مطلب که شرکت توانیر برای نخستین بار اقدام به تامین مالی از طریق انتشار اوراق سلف از بازار سرمایه می‌کند، گفت: همچنین در خصوص برق صادراتی نیز اولین تجربه را خواهیم داشت و پیش از این اوراقی مبتنی بر این موضوع منتشر نشده است.

مدیرعامل بورس انرژی در ادامه به برخی ویژگی‌های اوراق سلف موازی استاندارد اشاره کرد و گفت: مبتنی بودن بر دارایی و نقدشوندگی بالا از جمله مزایای این اوراق است. همچنین اوراق مزبور، ابزاری مناسب برای پوشش ریسک تولیدکنندگان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی می‌توانند باتوجه به تنوع بالای ابزارهای موجود در بازار سرمایه، تامین مالی مناسبی را از این بازار داشته باشند. به طوری که در این میان هدف اصلی شرکت توانیر از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی، تامین نقدینگی مورد نیاز برای احیای خطوط است.

به گفته نقوی، انتظار می‌رود عرضه مزبور ، دروازه‌ای جدید برای تامین مالی پیش روی شرکت‌ها باز کند و در سال 1400 بتوانند استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در بورس‌ها و بازار سرمایه ایران داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود، فردا یکشنبه 24 اسفندماه 1399، بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق021» عرضه می‌شود. شرکت تامین سرمایه بانک ملت مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد. همچنین شرکت کارگزاری بانک ملت نیز به عنوان کارگزار عرضه‌کننده این اوراق معرفی شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد