تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد بانکی | وپاسار سیگنال خرید را صادر کرد؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد بانکی | وپاسار سیگنال خرید را صادر کرد؟

وپاسار بسیار نزدیک به محدوده‌ حمایتی خود در 1450 تومان معامله می‌شود. در چند هفته گذشته قیمت سهم بالاتر از 1450 تومان معامله شده و می‌توان گفت که بالای این سطح حمایتی تثبیت شده است. روند صعودی وپاسار دوباره شکل خواهد گرفت؟

به گزارش نبض بورس، وپاسار سهمی که با بازارگردانی موثر این روز‌ها با کمترین نوسان مثبت و منفی در حال معامله است تا به خوبی از این شرایط متلاطم بازار عبور کند. امروز نیز با کمترین نوسان و تنها با 0.2 درصد مثبت و معامله 15 میلیون برگه سهم بسته شد.

تحلیل بنیادی وپاسار | رشد تراز بانک در دو ماهه ابتدایی سال 
 

وپاسار در اردیبهشت ماه همانند فروردین حدود 2420 میلیارد تومان درآمد تسهیلات کسب کرد. میانگین ماهانه درآمد تسهیلات در سال 99 برابر 1770 میلیارد تومان بود. سود پرداختی به سپرده‌ها طی اردیبهشت نسبت به فروردین 12 درصد رشد کرد و به 1980 میلیارد تومان رسید. میانگین ماهانه سود پرداختی در سال 99 برابر 1300 میلیارد تومان بود.
در نتیجه وپاسار در اردیبهشت 447 میلیارد تومان سود بدست آورد که نسبت به ماه فروردین کاهش 25 درصدی نشان می‌دهد. تراز بانک در مجموع دوماهه ابتدایی سال مال جاری 1060 میلیارد تومان مثبت می‌باشد که رشد قابل توجه 115 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال وپاسار

وپاسار بسیار نزدیک به محدوده‌ حمایتی خود در 1450 تومان معامله می‌شود. در چند هفته گذشته قیمت سهم بالاتر از 1450 تومان معامله شده و می‌توان گفت که بالای این سطح حمایتی تثبیت شده است و هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شود خرید از نظر نسبت R/R جذاب‌تر می‌شود. از طرفی دیگر اندیکاتور RSI نیز در سطح مناسبی قرار دارد و با کمی اقبال به سهم می‌تواند اتفاقات بهتری بر روی تابلوی سهم رقم بخورد. حد سود سهم در سناریوی بالا بر روی فیبوی 1.61 بسط در 1850 تومان قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد