امسال محصولات جدیدی با تفکر متمایز بودن در همه سگمنت‌ها ارايه می‌کنیم

امسال محصولات جدیدی با تفکر متمایز بودن در همه سگمنت‌ها ارايه می‌کنیم

مدیرعامل گروه بهمن گفت: امسال با تفکر متمایز بودن، برنامه افزایش تولید و عرضه محصولات متنوع و جدید در زمینه خودرو‌های سواری و تجاری داریم.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته نشست خبری مجازی در خصوص اعلام برنامه گروه بهمن برای عرضه خودرو دیگنیتی با حضور بیوک علی مرادلو مدیر عامل گروه بهمن، محمد ضرابیان مدیر عامل شرکت بهمن موتور و امیر میرمنصف معاونت سازمان فروش و خدمات پس از فروش بهمن و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در آغاز این نشست بیوک علی مرادلو، مدیرعامل گروه بهمن به اهداف کلان و افزایش تولید و توسعه این مجموعه در سال جدید اشاره کرد و گفت: برنامه داریم تا در سال جدید افزایش تولید و عرضه محصولات متنوع و جدید در زمینه خودرو‌های سواری و تجاری داشته باشیم.

 علی‌مرادلو در خصوص استراتژی بهمن برای قرار گرفتن در جایگاه سوم خودرو ساز کشور و همکاری با شرکای تجاری در راستای تحقق این برنامه اظهار کرد: در گروه بهمن به بحث تمایز توجه ویژه داریم و استرتژی توسعه ما بر این اساس است. در سال 99 مدرنترین مرکز خدمات خودرویی کشور در بهمن دایر شد که یک مرکز بسیار متمایز از سایر خودروسازان است. همچنین در زمینه انتخاب خودرو‌ها هم همواره این موضوع را رعایت کردیم. امسال محصولات جدیدی را با تفکر متمایز بودن در همه سگمنت‌ها ارايه خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه بهمن در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد میزان تاثیرگذاری خودرو دیگنیتی بر سودآوری گروه بهمن گفت: بودجه، فعالیت‌های جدید و میزان سود آوری در وبسایت کدال قرار دارد. سعی کردیم با انتخاب دیگنیتی و فیدلیتی و محصولات دیگر، در این مسیر بتوانیم سود آوری که در گزارش‌های متفاوت به سازمان بورس متعهد شدیم را جوابگو باشیم.

مدیرعامل گروه بهمن درخصوص اشتراک‌گذاری پلت فرم فیدلیتی با سایر خودروسازان گفت: فعلا برنامه‌ای نداریم و اختصاصی برای گروه بهمن است، اما در خصوص اجزاء پلت فرم اگر اشتراکاتی در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گیرد، استقبال می‌کنیم.

وی همچنین از به کار گیری موتور تیوان برای محصول فیدلیتی خبر داد و تمرکز اصلی ساخت داخل محصولات را برای خودروی فیدلیتی دانست و گفت: از پلت فرم این محصول استفاده و محصولات بعدی هم بر روی این پلت فرم تولید خواهد شد.

علیمرادلو با اشاره به شعار بهمن با عنوان "همواره مراقبتان هستیم"، اظهار کرد: مشتریان بهمن برای ما مانند اعضای خانواده هستند و اطمینان داریم همواره خودرو‌های بهمن را استفاده می‌کنند. همه اقدامات ما در راستای تحقق این امر است و همچنین در انتخاب محصول سعی می‌کنیم آن را در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به سوال اینکه شعار تولید، پشتیبانی‌ها و موانع تولید چه تاثیری در برنامه‌های بهمن دارد، گفت: در بهمن هیچ تفاوتی با سایر مراکز وجود ندارد و امیدواریم امسال تا حد امکان موانع پیش روی تولیدکنندگان از جمله تامین مواد اولیه، گمرک، ارز مبدا و... که مخل امر تولید هستند برداشته شود.

گفتنی است، گروه بهمن امسال با اهداف معین سعی در عرضه خودرو‌های جدید در سگمنت‌های متفاوت دارد. امسال بهمن موتور در سگمنت خودرو‌های تجاری یک کارگو ون جدید و در محصولات پیکاپ هم محصول تجاری و هم محصول دو دیفرانسیل مناسب آفرود خواهد داشت. این شرکت در حوزه خودرو‌های سواری محصول جدیدی را در 6 ماهه دوم سال و دو محصول هم در سگمنت SUV عرضه خواهد کرد.

رویکرد گروه بهمن و شرکت بهمن‌موتور عرضه محصولاتی با تیراژ بالا مانند فیدلیتی و عرضه محصولاتی در سگمنت‌های متفاوت با همکاری شرکای قدیمی و جدید است. بهمن دیزل نیز با داخلی سازی برند شیلر و تولید کامیونت 6 و 8 تن و مینی بوس پگاسوس قصد توسعه محصولات خود و قرار گیری در بازار‌های جهانی را دارد. در کنار این دستاورد‌ها تیوان از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن که به تازگی افتتاح شد، با ظرفیت تولید 500 هزار دستگاه در سال، موتور‌های پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید می‌کند.

تیوان به عنوان مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه تولید موتور، قابلیت ماشین کاری و مونتاژ 10 نوع از موتور‌های سه و چهار سیلندر را دارا می‌باشد و امسال در فاز نخست قصد تولید 20 هزار دستگاه موتور برای محصولات بهمن را دارد.

بیشتر بخوانید:
آغاز بهره برداری از طرح کلان ملی در گروه بهمن

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد