بورس در هفته‌ای که گذشت/ رشد شاخص کل همزمان با خروج پول از بازار سرمایه

بورس در هفته‌ای که گذشت/ رشد شاخص کل همزمان با خروج پول از بازار سرمایه

روند مثبت بازار سرمایه که طی هفته های گذشته ادامه دار بوده است، امیدواری فراوانی را برای اهالی بازار سرمایه ایجاد کرده، اما این مساله در حالی اتفاق افتاده است که پول حقیقی از بورس خارج شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس در هفته گذشته رشد را تجربه کرده است که تا هفته های مثبت بورس به 9 هفته برسد. در این مدت شاخص کل بورس با رشد قابل توجهی که داشته است، سهامداران را مجاب کرده است تا از بورس برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

رشد 1 درصدی شاخص کل بورس

در هفته‌ ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با رشدی یک درصدی مواجه شد. این در حالی بود که در این هفته با توجه به تعطیلی ‌های کرونایی تنها دو روز معاملاتی داشته ایم.

شاخص کل بورس در این هفته، یک روز را قرمزپوش و یک روز را سبزپوش بوده است. اما در نهایت شاخص کل با رشد بیش از 15 هزار واحدی به 1 میلیون و 500 هزار واحد رسیده است.

پیشی گرفتن شاخص کل هموزن از شاخص کل

شاخص کل هموزن در این هفته نیز با رشد 1.4 درصدی که داشته است، توانست از میزان رشد شاخص کل پیشی بگیرد. شاخص کل هموزن در این هفته در هر دو روز رشد را تجربه کرده است.

شاخص کل هموزن در هفته آخر مردادماه رشد 6000 واحدی داشته است. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل هموزن به دلیل مثبت معامله شدن کثر نمادهای بورسی در هفته گذشته از شاخص کل رشد بیشتری داشته است.

رشد 53 درصدی میانگین ارزش کل معاملات

در هفته آخر مردادماه یک رکورد نیز ثبت شده است. رکورد ارزش معاملات خرد در یک سال گذشته شکسته شده و به عدد 9500 میلیارد تومان رسیده است. میانگین ارزش معاملات خرد نیز در هفته آخر مردادماه نسبت به هفته قبل رشدی 14 درصدی داشته است.

در همین بخش میانگین ارزش کل معاملات در بورس نیز با رشدی 53 درصدی به 24 هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت؛ به طوری که 850 میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه فلزات اساسی با معاملات 800 میلیارد تومانی دوم شد و خودرو و ساخت قطعات در جایگاه سوم قرار گرفت.

پول حقیقی در حال خروج از بورس

در معاملات هفته گذشته در مجموع بیش از 5200 میلیارد ریال از بورس خارج شد. این مساله در مقابل رشد بورس، نگرانی های جدی را برای کارشناسان ایجاد کرده است.

در صورتی که شاخص کل بورس با همین سرعت رشد داشته باشد و روند خروج پول نیز همینگونه ادامه داشته باشد، به نظر می رسد با یک وضعیت مبهم درباره آینده بورس مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد