پیش‌بینی قیمت طلا فردا سوم شهریور / اونس طلا افزایش می‌یابد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا سوم شهریور / اونس طلا افزایش می‌یابد؟

اونس جهانی طلا به بالای مرز هزار و 800 دلاری رسید بنابراین شانس قیمت سکه برای شکست یک مقاومت جدید را بالا برده است. قیمت طلا 18 عیار در روز سه‌شنبه با افزایش همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا در بازار امروز (سه‌شنبه) به مرز 1800 دلار رسید و می‌توان گفت با این رشد اونس جهانی قیمت سکه بالای 12 میلیون تومان فعلا به تثبیت رسیده است.

در حالی که تهدید ناشی از سویه دلتا این احتمال را تقویت کرده که فدرال رزرو ممکن است کاستن از اقدامات محرک اقتصادی خود را به تاخیر بیاندازد، قیمت طلا امروز و علیرغم اندکی کاهش در بالای 1800 دلار باقی ماند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0٫23 درصد کاهش به 1801 دلار و 28 سنت رسید. دیروز قیمت طلا شاهد جهش حدودا 1٫4 درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0٫17 درصد کاهش به 1803 دلار و 30 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص ارزش دلار پس از کاهش حدودا 0٫6 درصدی در روز دوشنبه، امروز نسبتا ثابت بود.

هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در این باره گفت، این واقعیت که طلا بار دیگر از مرز 1800 دلار عبور کرده نشان می دهد که بازار همچنان نگران شیوع سویه دلتا است.

لی افزود، نشست جکسون هول احتمالا تحول خاصی را رقم نخواهد زد. «اما اگر خبر دیگری در مورد انبساطی باقی ماندن سیاست فدرال رزرو منتشر شود، احتمالا قیمت طلا تا 1850 دلار بالا خواهد رفت.»

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا هم گفت: «رسیدن به سطح 1850 دلار برای طلا حیاتی است و اگر بعد از نشست جکسون هول قیمت‌ها نتواند به رکورد جدیدی در ماه آگوست دست یابد، سرمایه گذاران طلا ممکن است به سرعت دچار تردید شوند.»

اقتصادنیوز نوشت:

به باور فعالان دیشب اونس طلا به یکباره سیر صعودی گرفت و توانست از مرز هزار و 800 دلاری عبور کند. همین عامل موجب شد که خریدهای پشت خطی سکه زیاد شود.

تمایل معامله‌گران بزرگ به سکه

سکه از نگاه برخی معامله گران هم چنان بازاری با قابلیت رشدی بیشتر از دلار است و همین عامل هم موجب شده است که فلز گران بهای داخلی در یک ماه اخیر از لحاظ بازدهی از اسکناس آمریکایی سبقت بگیرد. به گفته فعالان، معامله گران بزرگ از آن جایی که احتمال مداخله در بازار ارز از سوی بازارساز را بیشتر می دانند،‌ ترجیح می دهند به جای یورو و دلار، اقدام به خرید سکه کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد