‌استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو

‌استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو، بر انجام فعالیت در حوزه‌های تخصصی و پرهیز از موازی‌کاری تاکید کرد.

اخبار شرکت‌ها: ایکوپرس: مهدی خطیبی در بازدید از شرکت الکتریک خودرو شرق، با تاکید بر اجرای صحیح وظایف شرکت‌های گروه و پرهیز از موازی‌کاری گفت: شرکت‌های زیرمجموعه براساس شرح وظایف خود اقدام کنند، شرکتی که کار تحقیقاتی انجام می دهد وارد طراحی و تولید نشود و باید شرکت‌هایی که دارای زیرساخت برای هر حوزه هستند به صورت تخصصی در همان حوزه فعالیت کنند.

وی افزایش سرمایه شرکت ها برای توسعه در شرایط خاص را ضروری دانست و ادامه داد: شرکت‌هایی که دارای ظرفیت و توان تولید هستند باید مورد حمایت مالی قرار گیرند تا نقش خود را در زنجیره ارزش تولید در ایران‌خودرو به خوبی و با کیفیت ایفا کنند.

خطیبی به نتایج زیان‌بار عدم سرمایه‌گذاری توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: عدم سرمایه‌گذاری لازم سبب ایجاد وابستگی به منابع خارجی خواهد شد و شرکت‌هایی مانند الکتریک خودرو شرق که قطعات خاص را تولید می‌کنند باید برای افزایش عمق ساخت داخل سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

وی در این بازدید با اشاره به ترکیب سنی جوان نیروهای انسانی در الکتریک خودرو شرق گفت: برای استفاده بهتر از نیروی انسانی توانا باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد و منابع انسانی در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه باشیم.

خطیبی تصریح کرد: باید به نیروی انسانی خوب و به موقع توجه شود، زیرا رضایت کارکنان همواره سبب افزایش کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری مجموعه می‌شود.

محمدرضا شبانی مدیرعامل الکتریک خودرو شرق نیز در این بازدید به معرفی این شرکت و ظرفیت های موجود توسعه و تولید در آن پرداخت.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه و حمایت های لازم و به موقع مدیرعامل ایران‌خودرو از این شرکت، گفت: در سایه حمایت‌های مناسب، این شرکت بیش از 60 درصد از نیاز ایران خودرو به دسته سیم را تولید می کند.

شبانی ادامه داد: با طراحی و تولید محصولات جدید مانند ری‌را و پروژهTF21، زیرساخت های لازم برای تولید دسته سیم این محصولات در دستور کار قرار دارد.

شبانی با بیان این‌که سبد محصولات این شرکت متنوع و با توجه به نیاز ایران خودرو است، گفت: بوردهای الکترونیکی BCM و ICN در این شرکت تولید می شود.
مدیرعامل الکتریک خودرو شرق با تاکید بر حضور نیروهای جوان و متخصص در این شرکت گفت: در چهار سایت زیرمجموعه شامل پژوهش، پویا، پیمان و پویش دو هزار و 200 نفر مشغول کار هستند.

شبانی ادامه داد: در راستای مسوولیت اجتماعی 100 نفر از ناشنوایان استخدام شده‌اند که با عشق و تعصب خاصی در این شرکت فعالیت می کنند.

وی به اجرای تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و توجه ویژه به کارکنان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های متنوع مرتبط با کارکنان سبب افزایش رضایتمندی آنان شده است.

الکتریک خودرو شرق در چهار سایت تولیدی پژوهش، پویش، پویا و پیمان با دو هزار و 200 نفر نیروی انسانی، تولید انواع دسته سیم محصولات ایران خودرو را برعهده دارد.

تولید بوردهای الکترونیکی BCM و ICN نیز در این شرکت انجام می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین از شرکت قطعات محوری خراسان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای این شرکت قرار گرفت.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد