لغزش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت طلا 6 دی 1400

لغزش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت طلا 6 دی 1400

اگرچه در معاملات شنبه قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شد اما این کاهش طی معاملات یکشنبه دوام نیاورد و ورق برگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتظار می‌رود قیمت طلا از عوامل فصلی مساعد برای افزایش قیمت بهره ببرد و تحلیلگران منتظرند ببینند آیا این فلز ارزشمند نیروی کافی برای شکستن سطح 1850 دلار را پیدا می‌کند؟

شون لاسک، از مدیران شرکت «والش تردینگ» در این باره به کیتکونیوز گفت: از نقطه نظر فصلی تقاضا برای طلای فیزیکی کمک بزرگی برای بالا بردن قیمت‌ها از اواسط دسامبر تا روز ولنتاین است. ظرف شش تا هشت هفته آینده طلا و نقره می‌توانند رونق پیدا کنند.

طلا به چه سمتی می‌رود؟

با شیوع واریانت جدید کرونا، سیاست‌های پولی تسهیلی به قوت خود باقی می‌مانند.

اگرچه بانک مرکزی آمریکا سیگنال رسمی درباره افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده مخابره کرده است اما ابهامات فراوانی در خصوص احیای اقتصادی جهانی و همچنین تنش‌های ژيوپلیتیکی وجود دارد.

به همین دلیل طلا در محدوده 1780 تا 1800 دلار می‌ماند. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا روز پنج شنبه با 9 دلار و 50 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، در 1811 دلار و 70 سنت بسته شد.

مطالعه بیشتر: کاهش قیمت طلا و سکه دوام نیاورد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/10/05
سکه در بازار داخلی

دنیای اقتصاد نوشت:

با عقبگرد قیمت دلار در بازار داخلی به زیر سطح 30‌هزار تومان، انتظار می‌‌‌رفت قیمت سکه طلا نیز در روزهای شنبه و یکشنبه ریزش چشمگیری داشته باشد.

ولی برخلاف انتظارات، فلز گرانب‌های داخلی تنها با نوسانات جزيی مواجه شد.

به طوری که این مسکوک توانست سطح 13میلیون تومانی خود را حفظ کند و در قیمت 13میلیون و 100‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گیرد.

رنج منفی بهای سکه امامی و بی‌‌‌توجهی آن به روند اونس طلا در بازار جهانی نمایانگر تاثیر‌‌‌پذیری بالای آن از دلار در بازار داخلی است.

بنابراین به گفته برخی از تحلیلگران فنی، قیمت سکه در صورتی وارد فاز نزولی خواهد شد که دلار به زیر محدوده 29‌هزار و 750تومان کاهش یابد و در این سطح تثبیت و خرید و فروش شود.

فضای معاملاتی کم‌‌‌حجم طلا

با رسیدن قیمت اونس طلا به بالای 1800دلار در تعطیلات سال نو میلادی، نگاه‌‌‌ها به فلز زرد همچنان صعودی به نظر می‌‌‌رسد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا در حال شروع یک فصل قوی است.

ضمن اینکه همیشه در آغاز سال ابهامات زیادی وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران احتمالا به سمت این پناهگاه امن مهاجرت کنند.

اکثر تحلیلگران، قیمت طلا را در کوتاه‌‌‌مدت صعودی پیش‌بینی می‌کنند؛ زیرا به طور سنتی دسامبر و ماه‌‌‌های ابتدایی سال جدید دوره‌‌‌های فصلی ثابتی برای افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند.

با این حال، دلار آمریکا از بالاترین سطح ماه نوامبر خود نگذشته است، اما همچنان در روند صعودی قوی قرار دارد و این بر روند اونس تاثیر خواهد گذاشت.

در عین حال، سیاست فدرال‌رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال جدید و افزایش بازده واقعی، می‌تواند فضای منفی برای طلای جهانی ایجاد کند.

مطالعه بیشتر: قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد؟ / اثرات شیوع اومیکرون در بازارها

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد