سهامداران کدام شرکت‌ها منتظر سود نقدی باشند؟ / خگستر به ازای هر سهام 4 تومان سود تصویب کرد

سهامداران کدام شرکت‌ها منتظر سود نقدی باشند؟ / خگستر به ازای هر سهام 4 تومان سود تصویب کرد

در دو روز گذشته مجمع عمومی برخی نمادهای بورسی انجام شد که بر این اساس خگستر به ازای هر سهم تنها 4 تومان سود نقدی به سهامدارانش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در دو روز گذشته، تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه برخی نمادهای بورسی در وبسایت کدال منتشر شده و شرکت‌های بورسی ضمن تصویب صورت‌های مالی، میزان سود نقدی تقسیمی میان سهامداران را اعلام کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو که با نماد «خگستر» در بورس معامله می‌شود مجمع عمومی سالیانه خود را روز یکشنبه برگزار کرد. در این مجمع که با حضور 50 درصدی سهامداران برگزار شد، سود خالص این شرکت یکهزار و 567 میلیارد تومان به تصویب رسید که معادل سود 396 ریالی به ازای هر سهم بود. با این حال خگستر تنها 11 درصد از این سود را که معادل 4 تومان است به سهامدارانش می‌دهد.

شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر)، دیگر شرکتی بود که روز یکشنبه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کردف در این مجمع که بیش از 77 درصد سهامداران این شرکت حضور داشتند، تصمیم بر این شد که به هر سهامدار به ازای هر سهم 38 تومان سود نقدی تعلق بگیرد. رقمی که 44 درصد سود محقق شده وبشهر بود.

بیمه ملت هم که مجمع خود را در آخرین روز خرداد برگزار کرده بود، دیروز تصمیمات آنرا منتشر کرد. ملت که در سال 1399 به ازای هر سهم 1582 ریال سود خالص محقق کرده بود، تنها 54 تومان از آنرا میان سهامداران تقسیم خواهد کرد که معادل 34 درصد سود خالص این شرکت است.

مهمترین اخبار نمادهای بورسی را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد