گزارش پالایشی‌ها می‌تواند محرک بازار باشد

گزارش پالایشی‌ها می‌تواند محرک بازار باشد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری مجامع و گزارش گروه پالایشی می‌تواند محرک اصلی برای مثبت شدن بازار سرمایه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید رضا افشار با بیان اینکه ارزش معاملات از اردیبهشت ماه سیر نزولی به خود گرفته است، گفت: برای بهبود روند بازار باید ارزش معاملات روند مثبت به خود بگیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در یکی دو ماه اخیر شاهد خروج پول حقیقی با شیب نزولی در بازار بوده ایم، گفت: با این حال، شاخص کل به محدوده حمایتی نزدیک شده است و می‌تواند با افزایش قدرت خریدار روبرو شود و این حمایت برای شاخص بسیار حايز اهمیت است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار نیازمند ورود نقدینگی است و ارزشمند بودن قیمت‌های اکثر نمادها در این محدوده می‌تواند یک محرک محسوب شود، افزود: با توجه به اینکه شاخص از نظر تکنیکالی در فاز اصلاحی است و نه نزولی، می‌توان کم کم انتظار مخابره اخبار مثبت به بازار را داشت.

وی همچنین گفت: افزایش نرخ گروه دارویی یا بحث واگذاری بلوک دو خودروسازی بزرگ و یا اخبار مثبت گروه بانکی را می‌توان به عنوان عوامل تاثیر گذار مثبت بر بازار برشمرد و در کل انتظار داریم در محدوده حمایتی واکنش مثبت در بازار داشته باشیم و شروع روند جدید در تابستان, بورس را هم گرم کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد