تحلیل شاخص کل امروز 20 تیر 1401 | حمایت مهم شاخص کل کجاست؟

تحلیل شاخص کل امروز 20 تیر 1401 | حمایت مهم شاخص کل کجاست؟

امروز قصد داریم تا به بررسی روند شاخص کل به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی شاخص کل در روزهای آینده بورس است.

به گزارش نبض بورس، امروز قصد داریم تا به بررسی روند شاخص کل به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی شاخص کل در روزهای آینده بورس است.

تحلیل شاخص کل امروز 20 تیر 1401

شاخص کل در یک سال گذشته درون یک روند افزایشی قرار دارد بطوری که این رشد درون یک کانال صعودی قرار گرفته است. طی چند ماه و از اسفند سال گذشته یک روند صعودی دیگر در بازار آغاز شد که مطابق با تصویر بصورت یک پنج موجی احتمالی در آمده است. به نظر می‌آید قیمت‌ها در فاز کنونی در مراحل پایانی موج چهارم اصلاحی قرار دارند که می‌شود گفت بازار می‌تواند از محدوده‌ی 1.48 میلیون واحد دوباره در مسیر صعودی قرار گیرد تا شاید موج 5 را در محدوده‌ای مابین 1.6-1.8 میلیون واحد را تکمیل گند.
با بررسی شرایط اندیکاتور RSI به این نتیجه می‌رسیم که تا زمانی که RSI پایین‌تر از محدوده‌ی 50% قرار دارد، بازار در فاز رکودی قرار دارد و هر گاه RSI موفق شود که بالای 50% قرار گیرد می‌شود گفت که به دوران رونق بازار هرچند مقطعی و گذرا، برگشته ایم.
خلاصه تحلیل تکنیکال شاخص کل
حمایت اول: 1.5 میلیون واحد
حمایت دوم: 1.48 میلیون واحد
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی کانال صعودی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند نزولی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: 1.61 میلیون واحد
مقاومت دوم: 1.72 میلیون واحد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد