چه سیگنالی از ورود و خروج پول حقیقی به صندوق ها می توان گرفت؟

چه سیگنالی از ورود و خروج پول حقیقی به صندوق ها می توان گرفت؟

بعضا مشاهده می شود که برخی سایت ها یا کانال ها از ورود و خروج پول حقیقی به بازار یا صندوق ها می گویند. این ورود و خروج پول حقیقی به صندوق ها چه سیگنالی به سهامداران می دهد؟

به گزارش نبض بورس، شاید بسیاری از سهامداران تازه وارد به بازار با مفاهیمی چون ورود و خروج پول حقیقی به بازار و یا صندوق ها رو به رو می شوند که نمی توانند این موضوع را تجزیه و تحلیل نمایند که این ورود و خروج پول به بازار و یا صندوق ها چه سیگنالی می تواند برای سهامداران صادر کند؟ 

 

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه طی گفتگویی در این باره گفت: از زمانی که بازار وارد دوران اصلاح شد سرانه خرید حقیقی‌ها در صندوق درآمد ثابت افزایش یافت که این موضوع نشان دهنده ورود پول حقیقی به صندوق ها بود. 

وی ادامه داد: در زمان های که خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت را داشتیم شاهد رشد شاخص کل بودیم.

پوکار اظهار داشت: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که یک سری افراد هستند که پولشان همواره در بازار هست و در زمانی که شاخص رو به نزول است این پول به سمت صندوق می‌رود و وقتی بازار ارزنده می‌شود به بخش سهام سرازیر می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در روزهای اخیر مشاهده شد که سرانه فروش صندوق‌های درآمد ثابت افزایش یافته که این امر با رشد فشار فروشنده‌ها همراه بوده است و این نشانه بهبود وضعیت بازار است.

منبع: شتاب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد