خودروی هاچ‌بک جان سخت به ایران می‌آید؟

خودروی هاچ‌بک جان سخت به ایران می‌آید؟

مزدا 2 مدل 2023 یک هاچ بک جمع و جور ژاپنی است که پیشرانه آن، به شدت با بنزین ایران جور می‌شود. اما این خودرو به ایران...

گجت‌نیوز نوشت: مزدا 2 مدل 2023 یک هاچ بک جمع و جور ژاپنی است که پیشرانه آن، به شدت با بنزین ایران جور می‌شود. اما این خودرو به ایران هم می‌آید؟ اگر بله، با چه قیمت و مشخصاتی؟

چهره این خودرو نسبت به قبلی یعنی مزدا 2 مدل 2020، حسابی تغییر کرده اما همچنان، همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی را حمل می‌کند. این خودرو در دو نسخه بنزینی و مایلد هیبرید (یا همان هیبرید خفیف) راهی خیابان‌ها شده و امکانات و آپشن‌های مناسب و جذابی را دارد.

مشخصات فنی مزدا 2 مدل 2023

در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی را پیدا می‌کنید که در سالیان گذشته، به خوبی ثابت کرده که می‌تواند در نقش یک موتور جان سخت و بی‌دردسر عمل کند. این موتور می‌تواند بسته به تریم انتخابی، 75، 90 یا 115 اسب بخار قدرت تولید کند.

به این مجموعه، یک موتور 48 ولت DC با سیستم ماید هیبرید متصل می‌شود و مزدا 2 مدل 2023 هیبریدی را خلق می‌کند. گیربکس این خودرو هم بسته به مدل انتخابی، یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT یا گیربکس 6 دنده دستی خواهد بود.

کابین و داشبورد مزدا 2 مدل 2023 هم دقیقا از یک خودرو کم خرج و اقتصادی حکایت می‌کند. در این قسمت به جز یک نمایشگر مولتی مدیای کوچک با ابعاد 7 اینچ، واقعا چیز دیگری به چشم نمی‌آید.

البته طراحی پشت آمپر آنالوگ و اضافه کردن دوخت قرمز رنگ به داشبورد، یک نواختی کابین مزدا 2 فیس لیفت را تا حد زیادی از بین برده است. استفاده از المان‌های گرد در دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم با غربیلک فرمان و دکمه‌های تهویه مطبوع، کاملا هماهنگی دارد.

قیمت مزدا 2 فیس لیفت جدید و شانس واردات به ایران

قیمت مزدا 2 هاچ بک جدید از 17 هزار پوند (تقریبا 24 هزار دلار) شروع می‌شود و این نسخه، فعلا به صورت اختصاصی و برای بازار بریتانیا تولید شده است. البته در حال حاضر، قیمت خودروهای صفر کیلومتر در این مناطق، بالاتر از ارزش واقعی آن‌هاست و حدس می‌زنیم که قیمت واقعی مزدا 2 هاچ بک جدید از 18 هزار دلار هم پایین‌تر باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد