فارس من| مطالبه ‌سهامداران زیان‌دیده بورس بابت در اولویت‌بودن دریافت سهام عدالت‌

فارس من| مطالبه ‌سهامداران زیان‌دیده بورس بابت در اولویت‌بودن دریافت سهام عدالت‌

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی خواستار شده‌اند که سهامداران متضرر در اولویت دریافت سهام عدالت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «سهامداران متضرر در اولویت ثبت‌نام سهام عدالت قرار گیرند» خواستار پیگیری و پاسخ مسيولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «با توجه به اینکه ثبت نام برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار دولت است لطفا پیگیری کنید به سهامداران متضرر در سال 1399 و 1400 در بورس هم سهام عدالت بدهند تا بخشی از زیان سرمایه‌های آنها جبران شود. بخصوص به سهامداران صندوق پالایش و دارایکم که با تبلیغ دولت سابق مردم خریداری کردند و بعد از دو سال هیچ سودی برایشان نداشته است.»

به گزارش فارس،‌ پیش از این سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: قرار است بر اساس قانون بودجه سال جاری، سهام عدالت فقط به جاماندگان دو دهک کم درآمدی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی اختصاص یابد،‌البته فعلا در مرحله پرح پیشنهادی وزارت اقتصاد به دولت اعلام شده که باید در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی و سپس در هیات دولت تصویب شود.شناسایی جاماندگان دو دهک هم طبق بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی و نهاد متولی خواهد بود.

از طرفی به گفته کارشناسان،‌بازار سرمایه و بورس،‌همراه و همزاد با ریسک (خطر) و نوسان و سود وزیان است،‌ پس تضمینی برای جبران ضرر کسی وجود ندارد،‌ از طرفی همان طور که افراد مالک سود سهام خود هستند،‌ مسيول زیان سهام خود هم هستند. البته اگر ثابت شود که زیان سهامدار ناشی از دستکاری قیمت یا سیگنال فروشی عده‌ای باشد،‌ آن موقع باید مسيولان نظارت سازمان بورس باید به اعمال مجرمانه افراد رسیدگی و با مجرمان برخورد کنند.

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد