آخرین وضعیت افزایش قیمت مواد شوینده

آخرین وضعیت افزایش قیمت مواد شوینده

ريیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، در مورد وضعیت قیمت مواد شوینده گفت که نرخ مصوب آنها به دلیل افزایش هفتگی و ماهانه ارزش مواد اولیه پتروشیمی بالا رفته اما این تغییر هنوز اعمال نشده است و تا زمان اعلام در سامانه 124 نیز قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بختیار علم بیگی گفت: در حال حاضر محصولات شوینده مشمول قیمت‌گذاری از سوی دولت نیست و صرفا رعایت ضوابط نرخ‌گذاری از سوی واحدهای تولیدی الزامی است. در همین راستا در سال جاری به‌رغم افزایش قابل توجه نرخ مواد اولیه تاثیرگذار در تولید محصولات شوینده، به ویژه مواد عرضه شده در بورس و از طرفی افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد، در راستای تعامل با دولت و ستاد تنظیم بازار تاکنون افزایش قیمت محصولات شوینده در بازار اعمال نشده است.

وی افزود: بنابراین خبرهایی که اخیرا مبنی بر افزایش قیمت محصولات شوینده در بازار منتشر شده صحت ندارد و به جهت تعامل و همکاری با دولت در صورت هرگونه افزایش نرخ توسط هر یک از تولیدکنندگان مراتب راسا از سوی این انجمن به مراجع نظارتی ذیربط منعکس می‌شو

ريیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی در پاسخ به سوالی درباره جزيیات و چرایی نامه منتشر شده، تصریح کرد: این نامه برای جلوگیری از افزایش قیمت بی‌رویه به اعضای بورس ارسال شد و اعلام شده که تولیدکنندگان بعد از اینکه افزایش قیمت در سامانه 124 اعمال شود مجاز به افزایش قیمت هستند. اما هنوز قیمت های جدید اعمال نشده است.

 

مطالعه بیشتر: قیمت مصوب مواد شوینده افزایش یافت

 

منبع: ایسنا

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد