بازار خودرو نه خریدار دارد نه فروشنده | اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار چقدر است؟

بازار خودرو نه خریدار دارد نه فروشنده | اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار چقدر است؟

درحال حاضر نه کسی خودرو می‌فروشد و نه کسی خودرو می‌خرد. قیمت‌ها نیز نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش نیست و حتی دربرخی از خودروها کاهش قیمت نیز دیده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو امروز همانند روزهای گذشته شاهد خریداری نیست و خبرهای مثبت از مذاکرات عاملی شده تا همه به نوعی منتظر تعیین و تکلیف قیمت‌ها در بازار و نوسانات قیمت دلار باشند. درحال حاضر نه کسی خودرو می‌فروشد و نه کسی خودرو می‌خرد. قیمت‌ها نیز نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش نیست و حتی دربرخی از خودروها کاهش قیمت نیز دیده می‌شود.

  • پیش‌بینی قیمت خودرو بعد از مذاکرات برجام

 البته همچنان شکاف قیمتی در انواع خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار بیش از 100 میلیون تومان است و طرح های محدود خودروسازان هم نتوانسته تغییری در قیمت های بازار داشته باشد. در حال حاضر در خانواده پژو 206 اختلاف قیمت ها از 115 میلیون تومان شروع شده و در خانواده سمند هم بیش از 120 میلیون تومان است.

در بازار امروز سمند ال ایکس با موتور ای اف سون 282 میلیون تومان، سمند سورن پلاس 316 میلیون تومان، دنا معمولی 353 میلیون تومان، پژو206 تیپ دو 272 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 309میلیون تومان، 206 صندوق دار 308 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه براین در بازار پراید 111 همچنان در بازار در محدوده 187 میلیون تومانی است تیبا دو نیز با قیمت 186 میلیون تومان، ساینا 195 میلیون تومان، کويیک  اتوماتیک پلاس  283 میلیون تومان، تیبا دو پلاس 203 میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتوماتیک 510 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فعالان بازار معتقدند اخبار مثبتی که از مذاکرات شنیده می‌شود عاملی شده تا معاملات به صفر برسد مصرف کننده امید کاهش قیمت‌ها را دارد و به همین دلیل دست از خرید کشیده است. البته فروشندگان نیز تمایلی به فروش نداشته و ظاهرا بازار خودرو در رکود مطلق به سر می‌برد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد