بازدید ريیس بانک مرکزی از بازار ارز تهران

بازدید ريیس بانک مرکزی از بازار ارز تهران

علی صالح‌آبادی امروز (سه‌شنبه) از بازار ارز بازدید و طی این بازدید با صرافان گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ريیس کل بانک مرکزی امروز از بازار ارز بازدید و با صرافان گفتگو کرد. وی خطاب به یکی از صراف‌ها گفت: عرضه ارز به اندازه کافی وجود دارد و عرضه ارز بیشتر از تقاضاست.

صالح آبادی افزود : طی یکی - دو ماه آینده سامانه‌ای برای تخصیص ارز سهمیه‌ای از جمله ارز مسافرتی راه‌اندازی می‌شود تا مردم در این سامانه درخواست خود را ثبت و ارز سهمیه‌ای دریافت کنند که با راه‌اندازی این سامانه، تشکیل صف مقابل صرافی‌ها جمع می‌شود.

ريیس کل بانک مرکزی درباره راه‌اندازی درگاه فروش ارز به منظور تامین نیاز‌های خرد ارزی مردم توضیح داد: هموطنان با ورود به این درگاه نیاز خرد ارزی خود را اعلام و سپس با مراجعه به صرافی‌های مجاز ارز مورد نیاز را دریافت می‌کنند و یا اینکه با فراهم‌سازی شرایط میزان ارز مورد نیاز مردم به حساب آن‌ها واریز شود.

صالح آبادی با بیان اینکه نیاز‌های ارزی قانونی مردم را به صورت کامل تامین می‌کنیم و منابع ارزی ورودی در بازار متشکل ارزی در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: در همین راستا به منظور دسترسی آسان‌تر مردم به حواله و اسکناس دلار، اصلاح قوانین و مقررات در برنامه و دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما 22.4 میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما 20 میلیارد دلار بوده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون در مجموع 36 میلیارد دلار ارز برای کل کالا‌ها بخشی در سامانه نیما و بخشی در شبکه بانکی تامین شده است که نسبت به سال گذشته عرضه ارز افزایش داشته است.

ريیس شورای پول و اعتبار در همین زمینه گفت: خوشبختانه امسال دسترسی ‎بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است و از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

وی افزود: در جلسه اخیری که با صادرگنندگان داشتیم مقرر شد برخی از صادرکنندگان با واردکنندگان به صورت توافقی و مستقیم معامله کنند که از طریق صادرات مقابل واردات، تسهیل صورت گیرد.

به گفته صالح‌آبادی، در بازار متشکل ارزی روزانه حدود 10 تا 15 میلیون دلار و حدود یک تا دو میلیون یورو معامله می‌شود ودپ در حال فراهم سازی شرایطی هستیم تا دسترسی مردم به بازار متشکل ارزی تسهیل شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد