پروژه ساخت سکوهای سیمانی برای برپایی سیاه چادرهای عشایر کلید خورد

پروژه ساخت سکوهای سیمانی برای برپایی سیاه چادرهای عشایر کلید خورد

ایلنا: اولین پروژه ساخت سکوهای سیمانی برای برپایی سیاه چادر در استقرارگاه های عشایری همزمان با حضور ريیس سازمان امور عشایر ایران و فرمانده بسیج وزارت جهادکشاورزی...

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی  ريیس سازمان امور عشایر ایران در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه که همزمان با فرا رسیدن نوروز 1402 با حضور جمعی از مسوولان و سران عشایر خوزستان در منطقه چال قاسم از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای خانوارهای عشایری داشتن سرپناه ایمن و بهداشتی است بر همین اساس با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور منعقد کرده‌ایم در استقرارگاه های فصلی عشایر سکوهای سیمانی مستحکم و دايمی با دیوارهای یک متری برای برپایی سیاه چادر احداث می‌شود.

عباس پاپی زاده افزود: با ساخت این سکوها عشایر به آسانی سیاه چادرهای خود را بر روی آن نصب می‌کنند تا سرپناه و محیط زندگی خانوارهای عشایری از بهداشت و ایمنی لازم در مقابل حوادث طبیعی برخوردار شود.

وی ادامه داد: این پروژه با همکاری مشترک سازمان امور عشایر و بسیج وزارت جهاد کشاورزی و حمایت دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام می‌شود و گروه‌های جهادی نیز در اجرای پروژه مشارکت خواهند داشت.

فرمانده بسیج وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم عشایر را جامعه‌ای تاثیرگذار عنوان کرد که نقش مهمی در  تولید و تامین امنیت غذایی کشور دارند.

پاکار افزود: عشایر در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم یازده هزار و 200 شهید، دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده‌اند و اکنون نوبت مسوولان است که دین خود را به این جامعه ولایتمدار و مومن ادا کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد