سومین فروش فوق‌العاده اصناف جایگزین نمایشگاه بهاره شد

سومین فروش فوق‌العاده اصناف جایگزین نمایشگاه بهاره شد

ريیس اتاق اصناف ایران گفت: فروش فوق‌العاده توسط واحدهای صنفی در سال جاری برای سومین سال متوالی اجرا شد و در واقع طرح فروش فوق‌العاده جایگزین برگزاری نمایشگاه‌های بهاره شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس قاسم نوده فراهانی با اشاره به فروش فوق‌العاده اصناف گفت: در سال جاری برای سومین سال متوالی فروش فوق‌العاده توسط واحدهای صنفی اجرا شد و در واقع طرح فروش فوق‌العاده جایگزین برگزاری نمایشگاه‌های بهاره شد.

وی افزود: در طرح های فروش فوق العاده که می‌توان از آن به نمایشگاهی به وسعت ایران یاد کرد تمامی اصناف کالاهای خود را با تخفیف در اختیار مردم قرار می دهند.

ريیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در معدود استانهایی نمایشگاه‌های بهاره نیز برگزار شد،گفت: بر اساس گزارش‌های واصله مردم از این نمایشگاه‌ها رضایت نداشتند و گفته می‌شد جنس‌های بی کیفیت در این نمایشگاه‌ها عرضه شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه تنظیم بازار ماه مبارک رمضان گفت : خوشبختانه کالا به وفور موجود است و در هیچ کالایی کمبودی وجود ندارد، محصولات لازم برای عرضه تامین شده است و تغییرات قیمت نیز به دلیل نوسانات نرخ ارز است‌.

نوده فراهانی با اشاره به موضوع گرانی و گرانفروشی بیان داشت: گرانی با گرانفروشی متفاوت است، گران شدن قیمت کالاها مربوط به اصناف نیست، اما ممکنه گرانفروشی توسط اصناف هم نیستیم، لذا باید بر آن نظارت شود که در این راستا سامانه‌هایی برای ثبت شکایات مردمی وجود دارد.

نوده فراهانی با اشاره به هزینه‌های سربار اصناف مانند بیمه و مالیات گفت: با توجه به این هزینه‌ها سود در نظر گرفته شده برای اصناف بین 10 تا 20 درصد و برای میوه فروش ها 35 درصد است که این سود کفاف هزینه ها را نمی‌دهد.

ريیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در یازده ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 600 هزار بازرسی از اصناف انجام شده است، گفت : در این مدت 158 هزار و 132 مورد شکایت مردمی در سامانه 124 ثبت شده که از این تعداد 156 هزار پرونده قابل پیگیری است و 20 هزار درصد نیز منجر به رضایت شاکیان شده است.

وی همچنین در رابطه با بساط دستفروشان در کف خیابان‌ها گفت: مذاکراتی با استانداری و شهرداری تهران مذاکراتی برای ساماندهی دستفروشان انجام شده است و ما به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که واحدهای صنفی در کف خیابان ها نیز فروش داشته باشند، اگر شهرداری معتقد است که این بساط ها در کف خیابان ها متعلق به واحدهای صنفی است با آنها برخورد کند، زیرا به لحاظ قانونی امکان برخورد و رسیدگی به این موضوع را نداریم.

وی در رابطه با دلایل گرانی گوشت اظهار داشت: خشکسالی عامل اصلی این موضوع بوده است و مشکل دیگه هم مربوط به شیوع تب برفکی در عراق بود که روند واردات را کند کرد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد