آخرین قیمت طلا تا پیش از جمعه/ قیمت طلا چه خواهد شد؟

آخرین قیمت طلا تا پیش از جمعه/ قیمت طلا چه خواهد شد؟

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز، جمعه 17 بهمن ماه چقدر بوده است؟ آیا ممکن است روند نزولی قیمت طلا در پایان هفته اخیر همچنان ادامه داشته باشد؟ آخرین اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای طلا دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار طلای دیروز هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 74 هزار تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت در انواع سکه نیز قابل مشاهده بود.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 548 تومان، قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 598 هزار تومان، نیم‌سکه شش میلیون و 200 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و 150 هزار تومان و دو میلیون و 290 هزار تومان بوده است.

اما آیا ممکن است روند نزولی قیمت طلا در پایان هفته اخیر همچنان ادامه داشته باشد؟ آخرین اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای طلا دارد؟ مهمترین اخباری که احتمالا بر روند بازار طلا تاثیر بگذارند را در زیر می‌خوانید:

ـ پنجشنبه اخیر هواپیمای حامل واکسن کرونا روسی از مبدا فرودگاه مسکو هم اکنون در فرودگاه بین المللی امام خمینی بر زمین نشست.

ـ بازگشت بخشی از دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی منتفی شده و قرار است این دلارها صرف پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل شود. اما این خبر نکته دیگری هم دارد. اینکه آزادسازی این دلارها، توافق کره جنوبی و امریکاست و می‌توان آن را اولین سیگنال مثبت واشنگتن به تهران دانست.

ـ سه‌شنبه اخیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات بودجه 1400، نمایندگان با کلیات بودجه 1400 مخالفت کردند.

ـ معاون پارلمانی ريیس‌جمهور در نامه‌ای به ريیس مجلس شورای اسلامی بررسی مجدد لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

ـ بر اساس اظهارات امید علی پارسا ريیس سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است.

کاهش نااطمینانی‌های ناشی از کرونا و سیگنال مثبت از واشنگتن دو خبر با پیام ارزانی برای بازار طلا و اختلاف نظر بر سر بودجه و اخذ مالیات در دیگر بازارها دو خبر با تحریک تقاضا برای بازار طلا محسوب می‌شوند. با این روند به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز بازار طلا یک دوره با ثبات در دامنه محدودی را پشت سر بگذارد. آیا طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

آخرین نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد