استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی در ایتالیا محدود می‌شود

استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی در ایتالیا محدود می‌شود

دولت ایتالیا درصدد محدود کردن استفاده از نرم افزار آنتی ویروس روسی در بخش دولتی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، فرانکو گابریلی، معاون وزیر امنیت ایتالیا به سنای این کشور اعلام کرد دولت سرگرم کار روی مقرراتی است که به نهادهای دولتی اجازه می دهد استفاده از نرم افزار ساخت شرکت روسی کسپرسکی لب (Kaspersky Lab) را متوقف کنند.

یک منبع دولتی آگاه به رویترز گفت: مقررات جدید به سازمانهای دولتی اجازه می دهد بدون این که با مجازات روبرو شوند، تمامی نرم افزارهایی که خطرناک به نظر می رسند را جایگزین کنند. یک منبع دوم هم گفت: این مقررات به زودی تصویب خواهد شد.

دفتر شرکت کسپرسکی در ایتالیا اعلام کرد با نگرانی زیاد در حال رصد اوضاع است و به خصوص نگران کارمندانش است. این شرکت هشدار داد کارمندانش ممکن است از تصمیماتی که بیشتر بر اساس مسايل ژيوپلیتیکی است تا فنی، آسیب ببینند.

کسپرسکی در ایمیلی به رویترز اعلام کرد ما امیدواریم این رفتار به اجرای قانون غیرلیبرالی منجر نشود که روی کارمندان ایتالیایی ما و خانواده هایشان و شهروندان این کشور تاثیر می گذارد. این شرکت یک شرکت خصوصی است و هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد.

سازمان امنیت سایبری ایتالیا اعلام کرده است هیچ شواهدی وجود ندارد که محصولات ارايه شده توسط شرکتهای مرتبط با روسیه از زمان آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در 24 فوریه، پرریسک بوده اند. با این حال هشدار داد ریسکها در بحبوحه مناقشه رو به رشد باید مجددا ارزیابی شوند و نرم افزار آنتی ویروس حساسیت به خصوصی دارند.

اوایل هفته جاری سازمان امنیت سایبری آلمان به کاربران نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی هشدار داد استفاده از این نرم افزار، ریسک جدی حمله هک موفق را دارد.

بر اساس گزارش رویترز، تیم فرمول یک فراری اعلام کرد قرارداد اسپانسری با کسپرسکی را بر اساس توافق دو طرفه تعلیق می کند. این امر نشانه حساسیت دنیای کسب و کار ایتالیا نسبت به پیوندهایش با کسپرسکی است. سخنگوی فراری اعلام کرد این شرکت در حال ارزیابی استفاده از نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد