لیست عرضه اولیه‌های احتمالی 1400

لیست عرضه اولیه‌های احتمالی 1400

با توجه اطلاعیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، برخی از شرکت‌ها در انتظار عرضه اولیه نمادهای خود در سال 1400 هستند.

به گزارش ‌تجارت‌نیوز، شرکت‌های کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر، بنیان دیزل، سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور، گروه نرم‌افزاری توسن، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا و پتروشیمی اروند درخواست پذیرش خود را به بورس و فرا بورس ارايه دادند.

فرآیند عرضه اولیه در حال حاضر در ایران این‌گونه است که شرکت‌ها درخواست پذیرش را به بورس یا فرابورس ارايه می‌دهند سپس بورس‌ها بر اساس دستورالعمل پذیرش و تکمیل مدارکی که ازسوی شرکت و مشاور پذیرش (نهادهای مالی فعال مانند شرکت‌های تامین سرمایه، کارگزاری‌ها، مشاور سرمایه‌گذاری‌ها) ارايه می‌شود، شرکت‌ها را برای جلسه هیات پذیرش آماده می‌کنند.

فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای از موافقت کمیته درج شرکت فرابورس ایران با درج نماد معاملاتی شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر به عنوان 257 نماد معاملاتی خبر داد. این شرکت با نماد «تاتمس» در تابلو‌ی پایه قرمز درج شده است.

شرکت بنیان دیزل نیز در 9 اسفند ماه در تابلوی‌ پایه قرمز درج شده است. این شرکت نیز مانند شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر در بازار قرمز درج نماد شده و از همان قوانینی که در بالا به آن اشاره شد پیروی می‌کند. شرکت بنیان دیزل با نماد «خبنیان» در گروه خودرو و ساخت قطعات و در زیر گروه، قطعات یدکی و جانبی وسایل نقلیه موتوری به ثبت رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست وسی و‌ششمین نماد و شصت‌و هفتمین شرکت در بازار اول در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

گروه نرم‌افزاری توسن به عنوان شصت و هشتمین شرکت، وارد بازار اول فرابورس شد؛ هرچند هنوز نماد معاملاتی آن باز نشده و امکان خرید و فروش سهام وجود ندارد. فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) پس از احراز همه شرایط پذیرش از تاریخ 19 اسفند ماه به‌عنوان دویست و سی‌وهشتمین نماد معاملاتی (شصت و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است.

شرکت فروسیلیسیم خمین از دیگر نماد‌هایی است که در فرابورس ایران درج نماد شده است. این شرکت 19 اسفند به عنوان دویست‌وسی و‌هفتمین نماد فرابورس و صد وچهل‌و سومین نماد در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد. این شرکت با نماد معاملاتی «فروسیل» در گروه فلزات اساسی قرار می‌گیرد. همچنین زیرگروه این شرکت تولید آهن و فولاد پایه است.

شرکت داروسازی دانا پس از احراز همه شرایط پذیرش از تاریخ 20 اسفند سال جاری به عنوان دویست و سی و نهمین نماد معاملاتی (شصت و نهمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است.

با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش بورس اوراق بهادار با پذیرش سهام شرکت پتروشیمی اروند در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبات مزبور از سوی آن شرکت در 20 اسفند شرکت پتروشیمی اروند به عنوان پانصد و هشتاد و ششمین شرکت پذیرفته شده در بخش «محصولات شیمیایی»، گروه «تولید مواد شیمیایی اساسی » و طبقه «تولید پلاستیک اولیه و لاستیک ترکیبی» و با نماد «اروند» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد