فروش سهام عدالت 3 میلیون نفر/ چقدر سود سهام عدالت پرداخت شد؟

فروش سهام عدالت 3 میلیون نفر/ چقدر سود سهام عدالت پرداخت شد؟

براساس گزارش‌ها در پایان سال 99 بالغ بر 4300 میلیارد تومان سود سهام عدالت میان خانوارها توزیع شد و همچنین بیش از 3 میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه در سال 1399 شاهد آغاز تحقق یکی از آمال اقتصادی کشور یعنی انتقال مدیریت سهام عدالت به صاحبان این سهام بود که این فرایند از لحاظ حجم انتقال، بازساماندهی شرکتهای سرمایه گذاری استانی، ایجاد امکان فروش بخشی از دارایی، مدیریت عرضه بخش آزاد شده در بازار سرمایه و نهایتا در پایان سال واریز سود سهام سال 1398 این سهام داران به صورت متمرکز را میتوان بزرگترین پروژه مدیریت دارایی در کشور دانست.

طی فرایند آزاد سازی سهام عدالت، دارایی سهام عدالت مربوط به 46٫5 میلیون نفر از افرادی که در قید حیات بودند در قالب دو گروه سهام داران مستقیم 18٫9 میلیون نفر و سهام داران غیرمستقیم 27٫6 میلیون نفر سامان دهی شد.

همچنین با آزاد سازی فروش بخشی از سهام عدالت در سال جاری، بیش از 3 میلیون و 250 هزار نفر از سهام داران عدالت، بیش از 8 میلیارد برگه سهام متعلق به خود در شرکتهای زیرمجموعه سهام عدالت را به ارزش تقریبی 13٫6 هزار میلیارد تومان به فروش رساندند که این رقم با توجه به فشار معیشتی ناشی از شیوع کرونا در سال جاری برای تامین هزینه های زندگی خانوارهای ذی‌ربط بسیار ارزشمند بود هرچند به دلیل این آزاد سازی فشار قابل توجهی به بازار سرمایه وارد شد.

در انتهای سال 1399 نیز رقمی بالغ بر 4300 میلیارد تومان در قالب بخشی از سود سهام عدالت در سال 98 به حساب بیش از 43 میلیون نفر از سهام داران مذکور اعم از مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شد.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را نیز مطالعه کنند.

منبع: فارس

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد