طلا در یک قدمی 900 هزار تومان / طلا تا پایان سال چقدر می‌شود؟

طلا در یک قدمی 900 هزار تومان / طلا تا پایان سال چقدر می‌شود؟

روند نزولی قیمت طلا و سکه امروز هم ادامه داشت. هر گرم طلای 18 عیار با 5 هزار تومان کاهش به یک میلیون تومان رسید. ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید احتمالا این روند نزولی ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا و سکه تحت‌تاثیر توزیع واکسن کرونا و سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در جهان رو به کاهش است.

به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت اونس جهانی 1700 دلار است که در مقایسه با قیمت دیروز با یک دلار افزایش به 1699 دلار رسید.

اما قیمت طلا در روزهای آینده چه می‌شود؟ بذرافشان می‌گوید قیمت طلا و سکه در هفته گذشته روند خوبی را طی کرده است. شروع واکسیناسیون در دنیا تاثیر خوبی بر اقتصاد دنیا داشته و اگر رویداد سیاسی اقتصادی خاصی رقم نخورد قیمت سکه و طلا تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند.

اما آیا قیمت طلا به زیر یک میلیون تومان در هر گرم می‌رسد؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران معتقد است قیمت طلا در روزهای آتی ثبات دارد و نهایتا یک تا پنج درصد نوسان دارد.

قیمت سکه تغییر کرد؟

قیمت سکه تمام با 20 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 10 میلیون و 420 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه با 150 هزار تومان کاهش به 6 میلیون تومان رسید و ربع سکه هم به قیمت 3 میلیون 800 هزار تومان معامله شد که بیانگر کاهش 50 هزار تومانی آن است.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با 5 هزار تومان کاهش قیمت به گرمی یک میلیون تومان رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد