این شهر‌ها رکورد گردشگری را در ایران جا به جا کردند!

این شهر‌ها رکورد گردشگری را در ایران جا به جا کردند!

اگر قصد سفر دارید، پیش از آنکه رزرو هتل alibaba.ir خود را نهایی کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. امروز قصد داریم تا درباره شهر‌هایی در ایران با شما صحبت کنیم که رکورد گردشگری را جابه‌جا کرده‌اند!

به گزارش بورس نیوز،اگر قصد سفر دارید، پیش از آنکه رزرو هتل alibaba.ir خود را نهایی کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. امروز قصد داریم تا درباره شهر‌هایی در ایران با شما صحبت کنیم که رکورد گردشگری را جابه‌جا کرده‌اند!

پس شاید شما هم کنجکاو باشید که این شهر‌ها کدام هستند؟ شاید بهتر باشد تا بازدید از این شهر‌های زیبا را در اولویت قرار دهید. در ادامه این مقاله، با شهر‌هایی آشنا خواهید شد که از نظر گردشگری توانستند تا رکورد‌ها را در ایران جابه‌جا کنند. پیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و یک راست درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

مشهد

مشهد از جمله معروف‌ترین شهر‌های توریستی ایران است. این شهر به تنهایی توانست سطح گردشگری ایران را به یک حد جدید برساند. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، همه‌ساله برای زیارت حرم مطهر امام رضا عازم مشهد می‌شوند. به همین خاطر شاهد فعالیت انواع هتل و مشاغل مرتبط با گردشگری در مشهد هستیم. مشهد همه‌ساله میزبان چندین میلیون نفر گردشگر است. این رقم بسیار چشم‌گیر بوده و همه‌ساله توانسته تا رکورد سال گذشته خود را بشکند.

تهران

در کمال تعجب، باید بدانید که تعداد مسافران تهران چندان هم کمتر از مشهد نیست. تهران جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد؛ اما از جا‌های دیدنی آن که بگذریم، تهران پایتخت ایران و از جمله مهم‌ترین شهر‌های کشور است. بد نیست بدانید که همه‌ساله فقط در ایام نوروز، حدود 3 الی 4 میلیون نفر برای تفریح عازم تهران می‌شوند.

این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تهران در صنعت گردشگری ایران است. در طول سال نیز مسافران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از پایتخت، عازم تهران می‌شوند. البته باید بدانید که هدف و قصد بسیاری از مسافران، انجام امور درمانی، تجاری و اداری است. با این حال تهران همیشه رکورددار شهر‌های توریستی ایران خواهد بود.

قم

شاید تصور نکنید که رتبه سوم شهر‌های توریستی ایران، به قم اختصاص داشته باشد. قم از جمله کوچک‌ترین شهر‌های ایران است. همه‌ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی برای زیارت از حرم حضرت معصومه و همچنین مسجد جمکران، عازم قم می‌شوند. شهر قم به نوعی یکی از مهم‌ترین شهر‌های مذهبی شیعیان در همه دنیا به‌حساب می‌آید.
همین موضوع باعث افزایش تعداد مسافران و گردشگران به این شهر شده است. در حقیقت تعداد گردشگران و مسافران این شهر، حدود 50 درصد از گردشگران و مسافران تهران کمتر است. پس برای سفر به قم بهتر است پیش از سفر اقدام به رزرو هتل در قم کنید تا دچار مشکل نشوید.

رشت

در رتبه چهارم، شهر زیبای رشت، مرکز استان گیلان به چشم می‌خورد. تعداد مسافران داخلی و خارجی رشت تقریبا با شهر قم یکسان است. این شهر از جمله زیباترین شهر‌های شمال ایران به حساب می‌آید. کسانی که به گیلان سفر می‌کنند، حتما سری به شهر رشت می‌زنند. شهر از جمله مدرنترین شهر‌های استان گیلان نیز محسوب می‌شود.
امکانات این شهر در مقایسه با شهرستان‌های دیگر این استان به‌مراتب بیشتر است. به همین خاطر بسیاری از ساکنین شهر‌های اطراف هم برای امکانات تجاری، درمانی و اداری عازم شهر زیبای رشت می‌شوند. با این حال، شهر رشت توانسته تا به یکی از رکوردداران در صنعت گردشگری ایران تبدیل شود.

اصفهان

شاید از نظر بسیاری، رتبه پنجم برای اصفهان اصلا مناسب نباشد؛ اما در کمال تعجب، رتبه اصفهان از نظر تعداد مسافرانی که سازمان گردشگری ایران منتظر کرده است، رتبه پنجم است. اصفهان را می‌توان از جمله مهم‌ترین شهر‌های تاریخی و فرهنگی ایران دانست. بسیاری از جاذبه‌های تاریخی از جمله میدان نقش جهان، منارجنبان، عمارت چهلستون و ... همگی در اصفهان قرار دارند.

اصفهان یادگار دوران صفویه و شاه عباس است. به همین خاطر می‌توانید شاهد ابنیه تاریخی بسیاری باشید که همگی به همان دوران تعلق دارند. اصفهان سهم بزرگی از صنعت گردشگری ایران را به دوش می‌کشد.

شیراز

خب شاید تا به اینجا مقاله منتظر دیدن نام شیراز بودید. حتما شما هم با دیدن نام شیراز در این فهرست، یک نفس راحت کشیده‌اید! اصلا مگر می‌شود شهر زیبای شیراز، مرکز استان بهشتی فارس، رکورددار گردشگری در ایران نباشد؟ آن هم با وجود جاذبه‌های مهم تاریخی از قبیل تخت جمشید، نقش رستم، باغ‌های تماشایی و البته آرامگاه کوروش کبیر!

شیراز از جمله مهم‌ترین شهر‌های توریستی ایران است. این شهر بخش عمده درآمد توریستی ایران را به عهده دارد. همه‌ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، عازم شیراز می‌شوند. شیراز آرامگاه سعدی و حافظ است. شهری عاشقانه که در فصل بهار همه جای آن بوی بهارنارنج می‌پیچد. این شهر ششمین شهر توریستی و معروف ایران است. بخش بزرگی از مسافران داخلی و خارجی ایران در هر سال به شیراز تعلق دارد.

خب با شهر‌های رکورددار توریستی ایران آشنا شدید. به نظر شما زیباترین شهر کدام است؟ شما دلتان می‌خواهد به کدام شهر سفر کنید؟ فقط به یاد داشته باشید این شهر‌ها با چند میلیون مسافر در سال، هتل‌های بسیار شلوغی دارد. به همین خاطر پیش از سفر حتما اقدام به رزرو هتل به‌صورت اینترنتی کنید تا دچار مشکل نشوید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد