امکان انعقاد رایگان تمام قراردادهای اجاره در سامانه املاک/ دیگر نیازی به مراجعه به مشاوران املاک نیست

امکان انعقاد رایگان تمام قراردادهای اجاره در سامانه املاک/ دیگر نیازی به مراجعه به مشاوران املاک نیست

ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی به انعقاد و ثبت این...

هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بسته حمایتی از مستاجران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران تقویت بسترهای نرم‌افزاری و استفاده از ظرفیت‌های سامانه املاک و اسکان است.

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات، صدور کد رهگیری رایگان برای قراردادهای مسکن و ثبت قراردادهای اجاره است، گفت: با توافق دو طرف موجر و مستاجر قراردادهای اجاره به طور رایگان در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شود و نیازی انعقاد و ثبت این قرارداد در مشاوران املاک نیست. این اقدام تنها محدود به قراردادهای تمدید اجاره نمی‌شود بلکه مشمول قراردادهای جدید اجاره هم خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت قراردادها به صورت آزمایشی در سامانه املاک و اسکان در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره تعیین سقف اجاره بها است که طبق مصوبه روز گذشته شورای عالی مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد و در سایر شهرها 20 درصد است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد