قیمت طلا و سکه امروز 29 آبان 1400

قیمت طلا و سکه امروز 29 آبان 1400

اونس جهانی طلا در بازار امروز به 1845 دلار کاهش یافت. قیمت طلا 18 عیار امروز شنبه به یک میلیون و 232هزار تومان افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ 1847 دلار و در پایین‌ترین قیمت 1845 دلار را ثبت کرد. قیمت طلا 18 عیار در بالاترین نرخ بازار امروز یک میلیون و 232 هزار تومان و در کمترین قیمت به یک میلیون و 230 هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز با یک نوسان نسبی همراه بود و به قیمت 12 میلیون و 390 هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه در سایت اتحادیه طلا تهران شش میلیون و 400 هزار تومان اعلام شد. قیمت ربع سکه سه میلیون و 700 هزار تومان اعلام شد.

رکود در بازار طلا

فروشندگان طلا می‌گویند بازار طلا راکد است و طلا با حجم اندک بین معامله‌گران خرید و فروش می‌شود.

در همین مورد نایب ريیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضایی در بازار وجود ندارد. داد و ستدها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشته است.

به گفته محمد کشتی‌آرای در ابتدای هفته به دلیل نوسان قیمت دلار و انس جهانی، طلا گران شد اما در آخرین معاملات به دلیل افت قیمت دلار و انس جهانی طلا به یک باره روند کاهشی گرفت.

او توضیح داد: با کاهش داد و ستدها، حباب سکه در طول یک هفته اخیر به 220 هزار تومان رسیده است. این کاهش حباب سکه نشان می‌دهد تقاضایی برای خرید وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 29 آبان / اثر منفی تورم آمریکا به اونس جهانی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد