بودجه 1402 سندی برای تحقق شعار سال است/ نیشکر خوزستان مصداق دولتی‌سازی ناموفق دهه 60 ‌

بودجه 1402 سندی برای تحقق شعار سال است/ نیشکر خوزستان مصداق دولتی‌سازی ناموفق دهه 60 ‌

عضو هیيت ريیسه مجلس با بیان اینکه بودجه 1402 با هدف مهار تورم و رشد تولید در مجلس تصویب شد، گفت: همه تلاش خود را انجام دادیم تا ‌سقف بودجه افزایش پیدا نکند و درآمدهای دولت قطعی‌تر شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید و نام‌گذاری امسال به سال «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: اولویت اول در اقتصاد ما مهار تورم و رشد تولید است و به نحوی این دو موضوع به هم گره خورده است.

عضو هیيت ريیسه مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اقدامات فراوانی برای تحقق این موضوع رخ داده است اما مردم باید اثر مستقیم آن را در زندگی خود حس کنند، ‌تورم بالا در اقتصاد ایران سبب شده است معیشت مردم آسیب ببیند و زندگی روزمره مردم توام با یک نگرانی باشد و حتما باید برای این مسيله چاره‌ اندیشی شود.

* بودجه 1402 سندی برای تحقق شعار سال است

وی افزود: با توجه به تجربیات جهانی و همچنین شرایط کشور ما باید راهکار مهار تورم به رویکرد اصلی اقتصاد ایران بدل شود.

سلیمی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1402 مسيله مهار تورم در دستور کار بوده است، گفت: همه تلاش خود را کردیم تا ‌سقف بودجه افزایش پیدا نکند و درآمدهای دولت قطعی‌تر شود و بودجه 1402 متناسب با شعار سال است.

* رشد تعرفه انرژی پرمصرف‌ها ثروتمند برای جلوگیری از اسراف

عضو هیيت ريیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحول در تقنین گفت: در حوزه تقنین سعی شده تا زمینه افزایش درآمد دولت بر مبنای مالیات‌ستانی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به مسيله اسراف در انرژی و نان اشاره کردند و ما در بودجه سال 1402 با افزایش تعرفه پرمصرف‌های عمدتا کم درآمد سعی کردیم تا ضمن جلوگیری از اسراف زمینه تحقق عدالت در این بخش را مهیا کنیم.

* توسعه نیشکر خوزستان مصداق دولتی‌سازی ناموفق دهه 60 است

سلیمی با اشاره به فراز دیگری از صحبت‌های رهبری مبنی بر عدم توفیق دولت‌سازی اقتصاد در دهه 60، گفت: یک نمونه از این دولتی‌سازی غیرموفق که در دهه 60 اتفاق افتاد، مسيله توسعه کشت و صنعت نیشکر در خوزستان بود که امروزه زمینه آسیب بزرگی به این استان را از طریق مصرف نجومی آب و ریزش پساب به رودخانه‌ها فراهم کرده اما انتفاع کامل آن به مردم نمی‌رسد.

عضو هیيت ريیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 1402 با هدف مهار تورم و رشد تولید در مجلس تصویب شد و امیدواریم دولت بتواند با اقدامات خود زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد