بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی (2خرداد1400) / صعود فرآورده های نفتی به صدر خروج پول حقیقی

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی (2خرداد1400) / صعود فرآورده های نفتی به صدر خروج پول حقیقی

افراد حقیقی در بورس امروز 635میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام...
اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود 630میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و 890میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 45درصد یعنی 850میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 34درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» و «پیمانکاری صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.
سه نماد «شپنا»، «شبندر» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سفارس»، «فباهنرح» و «سشرق» معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل 47میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سیمان فارس و خوزستان با برتری 10میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 10نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 120نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 30میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 630میلیارد تومان بود.
برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد