پیش‌بینی بورس هفته سوم اسفند / دو هفته آخر سال بورس مثبت است؟

پیش‌بینی بورس هفته سوم اسفند / دو هفته آخر سال بورس مثبت است؟

اگرچه تغییر دامنه نوسان نامتقارن، مانع ریزش شاخص کل بازار سهام شده اما معاملات این هفته نیز با فشار فروش و خروج پول از بازار سهام همراه بود. اما بورس هفته آینده چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در شرایطی خاص قرار دارد و حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است. در این میان امروز اخباری منتشر شد که بر روند بازار تاثیر منفی می‌گذارد. براساس جدیدترین اخبار، بررسی FATF به فروردین 1400 موکول شد. آیا تعویق FATF واکنش منفی بورس را به دنبال دارد؟

کارشناسان بازار سهام امید چندانی به آینده کوتاه‌مدت این بازار ندارند و می‌گویند فعلا شوک‌های منفی برای بورس بسیار بیشتر از سیگنال‌های صعودی است. در جریان معاملات امروز نیز خبر تعویق بررسی FATF باعث شد بازارهای موازی در مقابل بورس رشد داشته باشند. تعویق FATF کورسوی امیدی که بازار سهام به گشایش‌های اقتصادی داشت را از بین برد و حالا بورس کج‌دار و مریز به معاملات کم حجم خود ادامه می‌دهد.

از طرفی نیز فروش اوراق دولت به اوج خود رسیده است و شرایط نزولی بازار سهام به دولت کمک می‌کند تا بتواند بهتر اوراق بدهی خود را در بازار سهام عرضه کند.

کارشناسان عقیده دارند اگر FATF را نپذیریم مراودات مالی ما به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و امیدی که در بازار سهام مبنی بر مذاکرات وجود داشت از بین می‌رود.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام عقیده دارد تا زمانی که تصمیمات شبانه برای بورس گرفته می‌شود و بازار سهام بازاری آزاد نیست وضعیت فرسایشی بورس ادامه دارد.

بورس هفته سوم اسفند چه می‌شود؟

اما بر خلاف سیگنال‌های منفی برای بازار سهام، برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس در دو هفته آخر معاملات امسال روندی مثبت دارد. زیرا تامین مالی دولت از بخش فروش اوراق انجام شده و احتمالا در جریان معاملات هفته بعد فروش اوراق کاهش پیدا می‌کند و حجم معاملات افزایش می‌یابد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس هفته بعد گفت: به نظرم دو هفته آخر معاملات امسال روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی نیز با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها نیز به منطقه جذابی رسیده است.

این کارشناس در رابطه با افزایش قیمت طلا و ارز بعد از خبر تعویق بررسی FATF گفت: شاید بخشی از افزایش قیمت‌ها مربوط به FATF باشد اما آخر سال است و افزایش تقاضای مسافرتی نیز در ارز وجود دارد و این موضوع نیز می‌تواند محرک قیمت ارز باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد